ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر وارد مدار شد

رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر این شهرستان پس از تعمیر ۲ دستگاه الکتروموتور پمپ وارد مدار شد.

رئیس اداره منابع آب گچساران گفت: ایستگاه پمپاژ امامزاده جعفر این شهرستان که در ۱۰ خرداد امسال به دلیل نوسانات برقی از مدار بهره برداری خارج شده بود هم اکنون پس از تعمیر ۲ دستگاه الکتروموتور پمپ وارد مدار شده و به زودی الکتروموتور‌های دیگر نیز پس از تعمیر نصب خواهد شد.
 
سیدمعصوم افضلی گفت: بعد از وقفه بوجود آمده در تامین آب باغ‌های کشاورزان زیر پوشش فاز نخست طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر دوباره رهاسازی و آب ایستگاه پمپاژ پاکوه برای کشاورزان از سرگرفته شد و هم اکنون آبرسانی به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی روستا‌های پاکوه، ماهور باشت، بیدزرد، سربیشه، خربل و سرآب ننیز به وسیله ایستگاه پمپاژ پاکوه در حال انجام است.
 
وی بیان کرد: الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ پاکوه در ۱۰ خرداد امسال به دلیل نوسانات برقی ناشی از جابجایی تامین بار برق منطقه امامزاده جعفر از محل فیدر شهرستان باشت، از مدار بهره برداری خارج شدند و در این زمینه مشکلاتی برای باغداران این منطقه بوجود آمده بود.
 
افضلی با بیان اینکه این ایستگاه پمپاژ آب بیش از سه هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تامین می‌کند اضافه کرد: برای رفع این مشکل تیم‌هایی از شرکت مدیریت توزیع برق استان و شهرستان و شرکت انتقال برق تشکیل و مسیر خط انتقال برق تا ایستگاه پمپاژ، از جمله ترانس‌ها و تابلو‌های مستقر در ایستگاه پمپاژ را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.
 
افضلی گفت: یک دستگاه الکتروموتور پمپ کوپلینگ شده برای رفع مشکل ایستگاه پمپاژ پاکوه در دستور کار خرید قرار گرفته است.
 
افضلی افزود: این طرح آبی سالانه ۲۴ میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر گچساران انتقال می‌دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.