۲۰ طرح بهداشتی یادگار ابراهیم در مشهد آماده بهره‌برداری است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲۰ طرح بهداشتی، درمانی و خدماتی این دانشگاه در قالب پویش یادگار ابراهیم تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲۰ طرح بهداشتی، درمانی و خدماتی این دانشگاه با زیر بنای ۱۳ هزار و ۱۸۵ مترمربع در قالب پویش یادگار ابراهیم به منظور توسعه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

علیرضا مسلم افزود: بهره برداری از مرحله اول مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام رضا (ع) با زیر بنای هفت هزار و ۸۴۰ متر مربع در هفت طبقه در حال ساخت است که در مرحله نخست طبقه هم کف این مرکز تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

وی بیان کرد: طبقه همکف این مرکز با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیصی و درمانی تکمیل شده که برای راه اندازی تجهیزات آن هفت هزار میلیارد ریال و برای ساخت آن ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مرکز دستگاه‌های مختلف شتاب دهنده خطی، «کموتراپی» و شتاب دهنده‌های با انرژی پایین نصب شده است که با بهره‌برداری از آن گام مهمی در درمان بیماران مبتلا به سرطان برداشته می‌شود.

وی افزود: همچنین ۶ دستگاه با تکنولوژی پیشرفته شامل اسپکت سی. تی در بیمارستان قائم (عج)، شتاب دهنده خطی‌های انرژی در بیمارستان امام رضا (ع)، سی. تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در بیمارستان امام رضا (ع)، دستگاه‌های ام. آر.‌ای در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شهید هاشمی‌نژاد و آنژیوگرافی محیطی در بیمارستان هاشمی‌نژاد از دیگر پروژه‌های مهم در این راستا به شمار می‌رود.

مسلم ادامه داد: توسعه بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، تکمیل و بهره‌برداری از خوابگاه دانشجویان بین الملل، مرکز خدمات جامع سلامت شهری، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، خانه بهداشت، اورژانس بیمارستان شفای گلبهار، ستاد شبکه بهداشت و درمان کاشمر و باخرز و برنامه جامع گردشگری سلامت ایران از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این زمینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: قرار بود ۱۳۷ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی پژوهشی در دومین دور سفر استانی دولت به استان خراسان رضوی به بهره برداری برسد که با شهادت آیت الله رییسی این امر محقق نشد، ۲۲ طرح از این تعداد در چهارم خردادماه امسال به بهره برداری رسید.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده پزشکی تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.