وزیر بهداشت:

سه هزار و ۱۰۰ طرح بهداشتی در دولت سیزدهم افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه هزار و ۱۰۰ طرح بهداشتی در راستای تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان کشور در دولت سیزدهم افتتاح شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران ریاست جمهوری شهید خدمت، تحولات وسیعی در حوزه سلامت رقم خورد که شروع آن با همه‌گیری کرونا بود و دولت سیزدهم ظرف مدت سه ماه توانست این بیماری را کنترل کند، به طوریکه در آذر سال ۱۴۰۱ منحنی ابتلا به کرونا کاهشی شد.

او با بیان این‌که اکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور دایر است، افزود: در دولت سیزدهم با افتتاح ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کشور، نزدیک به ۱۳ درصد به کل تخت‌های بیمارستانی افزوده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استخدام ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، تبدیل وضعیت ۶۷ هزار نیروی انسانی، تجهیز و تامین حدود ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی ام. آر. آی و سی. تی. اسکن و دستگاه‌های درمان سرطان با اولویت مناطق محروم، استخدام ۲ هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی، عملیاتی شدن بیمه سلامت همگانی رایگان پنج دهک درآمدی نخست و رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از دیگر اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

عین اللهی بیان کرد: تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و بیماران سخت درمان با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، ۷۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری، رشد ۲ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان پزشکی، تولید ۹۹ درصد دارو‌ها در کشور، تامین ۴۰ درصدی تجهیزات پزشکی و اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در ۱۹۵ شهرستان کشور از دیگر اقدامات دولت مردمی در حوزه سلامت است.

او تصریح کرد: امروز ۲۳ طرح بهداشتی و درمانی در قالب طرح "یادگار ابراهیم" در استان خراسان رضوی شامل ۱۹ طرح درمانی و چهار طرح بهداشتی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همچنین سه بیمارستان با تجهیزات پیشرفته و سرمایه‌ای شامل سی. تی آنژیو، ام. آر. آی، دستگاه شتاب دهنده سی. تی. اسکن و دستگاه اسپکت سی. تی امروز در مشهد به بهره‌برداری رسید.

عین اللهی اظهار کرد: ساخت بزرگترین بیمارستان درمان سرطان که در مراحل نهایی خود قرار دارد، به زودی تکمیل و بهره برداری می‌شود.

او افزود: ۲۲ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی نیز در چهارم خردادماه امسال با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: افتتاح نخستین پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نام شهید آیت‌الله رییسی و افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی و فرهنگی شمال شرق کشور در مشهد، از جمله طرح‌های آموزشی و پژوهشی بهره برداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبایی
۲۰:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
شهرستان قوچان با 250هزار جمعیت یک بیمارستان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۰:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
وزیر محترم بهداشت در زمینه کمبود تخت و بیمارستان در شهرستان قوچان تدبیری شود بیمارستان شهید کلاهدوز که بنا است احداث شود بعد 5 سال هنوز در حد هموار کردن زمین مانده است
آخرین اخبار