آمریکا نهاد‌های مالی مرتبط با انصارالله را تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه تسهیلگران و نهاد‌های مالی انصارالله یمن اعمال کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه افراد، نهاد‌ها و کشتی‌های مرتبط با حمل و نقل کالا برای انصار الله یمن اعمال کرد.

تحریم‌ها کشتیرانی و تسهیل کنندگان مالی از جمله کاپیتان کشتی، مدیران، مالکان و شرکتی را که در جعل اسناد حمل و نقل دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این، دو کشتی به عنوان اموال مسدود شده شناسایی شده‌اند.

در یادداشت منتشر شده توسط این وزارتخانه آمده است: سعید الجمال، تسهیلگر مالی انصارالله یمن به استفاده از یک شبکه پشتیبانی گسترده برای تسهیل فروش غیرقانونی کالاها از جمله پنهان کردن مبدا محموله، جعل اسناد حمل و نقل و ارائه خدمات به کشتی‌های تحریم شده متهم است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید که نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه گذشته برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار