رییس ستاد انتخابات خوزستان:

انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت به مردم باشد

افرازه شهاوند گفت: انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت به مردم باشد و کنش‌گری برای رسیدن به قدرت، منافع طیفی، حزبی، فردی و مدیریتی نباشد.

عبدالله افرازه شهاوند رییس ستاد انتخابات خوزستان می گوید: در خصوص رقابت به عنوان یکی از ارکان اساسی انتخابات پایبندی به اخلاق وقانون مطرح است.

او پایبندی به قانون را ضروری دانست و گفت: پایبندی به قانون توسط نامزدها، طرفداران آنها در ستادهای انتخاباتی، جریانات انتخابات و احزابی که پشت نامزدها هستند رعایت شود و از تخریب و تهمت‌زنی به رقیبان خودداری شود.

آقای افرازه شهاوند تاکید کرد: تخریب و تهمت‌زنی به نامزدها و زیرسوال بردن دستاوردها خیانت به کشور است و سودش به کسی نمی‌رسد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان توضیح داد: در این انتخابات که عمر کاری دولت با شهادت رئیس جمهور ناقص ماند بار نامزدها را از نظر اخلاقی سنگین‌تر کرده و امیدواریم رقابت ناسالم، بداخلاقی و تهمت‌زنی کام مردم را تلخ نکند و فضای معنوی، همدلی و همگرایی بین مردم تضعیف نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: پایبندی به قانون و اخلاق بسیار مهم است و کسی نباید به دنبال لجن‌پراکنی برود؛ انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت به مردم باشد و کنش‌گری برای رسیدن به قدرت، منافع طیفی، حزبی، فردی و مدیریتی نباشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه مردم خدمت خالصانه را دوست دارند گفت: به تازگی مرحله دوم انتخابات مجلس را به پایان رساندیم لذا ظرفیت موجود است و مجریان، ناظران، ساماندهی شعب و آموزش‌های مجریان انجام شده و بستر کلی و ملزومات فراهم است؛ بقیه ملزومات نیز تا هفته آینده تکمیل خواهد شد و برای برگزاری انتخابات آماده خواهیم بود.

شهاوند اضافه کرد: نشست ستاد انتخابات به ریاست استاندار تشکیل و نشست ها ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به برکات انتخابات گفت: یکی از ارکان اساسی نظام مردم سالاری است زیرا انتخابات نقش آفرینی مردم در سرنوشت سیاسی است و باعث می شود مردم؛ دولت، نماینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان را تعیین کنند و به صورت غیرمستقیم رهبر را انتخاب می‌کنند.

او ویترین اصلی انتخابات را مشارکت مردم دانست و گفت: میانگین سطح مشارکت مردم خوزستان در انتخابات خوب بوده و مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی، داخلی و خارجی پای اصل انقلاب ماندند.

شهاوند به رابطه معکوس بین مشارکت و فشار دشمن اشاره کرد و یادآور شد: هرچه پشتوانه مردمی و مشارکت بیشتر باشد دیپلمات‌ها و وزرا با قدرت بیشتری در عرصه های بین المللی حاضر می‌شوند و دشمن نیز این موارد را لحاظ می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت انتخاب اصلح تاکید و ادامه داد: صرفا مشارکت بالا مطرح نیست بلکه انتخابات اصلح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ شرکت میلیونی در تشییع شهید جمهور مهر تصدیقی بر انتخاب درست مردم بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.