سلامتی، پاشنه آشیل جو بایدن در مبارزات انتخاباتی آمریکا

بحث‌های مربوط به سن و وضعیت جسمانی رئیس جمهور فعلی آمریکا، اگرچه بی سابقه نیست، اما هنوز شدیدترین بحث‌ها را به خود اختصاص داده است.

در حالی که چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، رقبای احتمالی، مانند سال ۲۰۲۰، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و دونالد ترامپ، چهره اپوزیسیون جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق، هستند. تا نوامبر ۲۰۲۴، مجموع سن این دو نامزد به ۱۵۹ سال خواهد رسید و آنها را به مسن‌ترین رقبای تاریخ برای کسب بالاترین مقام در ایالات متحده تبدیل می‌کند و از رکوردی که خود در طول رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ثبت رسانده اند، فراتر می‌روند.

سوالی که در بحث سیاسی آمریکا مطرح می‌شود این است که ترامپ (۷۷ ساله) و بایدن (۸۱ ساله) سالخورده چقدر توانایی انجام وظایف ریاست دولت و فرمانده کل قوا را دارند؟ در درجه اول، توجه عمومی به رئیس جمهور فعلی معطوف است. با وجود اینکه ترامپ تنها چهار سال از بایدن جوان‌تر است، عملاً هیچ نشانه‌ای از پیری در این جمهوری‌خواه مشاهده نمی‌شود.

مشکل سلامتی بایدن چیست؟

مشکلات حافظه: بایدن گاهی علنا ​​جزئیات را فراموش می‌کند یا حقایق را اشتباه می‌گیرد، مانند به خاطر سپردن نادرست تاریخ ها، رویدادها، یا اشتباه گ نام شخصیت‌های کلیدی و رهبران جهان. به عنوان مثال، او به اشتباه به گفتگو با رهبرانی اشاره کرد که مدت هاست درگذشته اند، مانند صدراعظم سابق آلمان هلموت کهل و رئیس جمهور سابق فرانسه فرانسوا میتران.

گاف ها: مواردی وجود دارد که بایدن در سخنرانی‌های خود اسامی و جزئیات را اشتباه می‌گیرد، به عنوان مثال، اختلاط رهبران سابق با رهبران فعلی یا یادآوری نادرست وقایع تاریخی.

ناهنجاری فیزیکی: اشاره شده است که بایدن گاهی اوقات در اماکن عمومی دچار لغزش می‌شود یا تعادل خود را از دست می‌دهد، اگرچه چنین لحظاتی کمتر از لغزش‌های کلامی او مورد بحث قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که موضوع پیر یا ضعیف بودن نامزد‌های اصلی ریاست جمهوری امری بدیع در تاریخ اخیر ایالات متحده است. نامزد‌های ریاست جمهوری زمانی به طور سنتی نتایج معاینات سلامت خود را منتشر می‌کنند. با این حال، در طول ۲۴ سال گذشته، هیچ رقیب کاخ سفید مانند بایدن برای انجام وظایف خود ناتوان نبوده است.


بیشتر بخوانید:

بایدن باز هم گاف داد
پزشک کاخ سفید وضعیت سلامتی بایدن را تایید کرد


موازات تاریخی: مبارزات انتخاباتی جان مک کین در سال ۲۰۰۸

آخرین باری که سلامت یک نامزد تحت بررسی شدید قرار گرفت در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ بود، زمانی که سناتور جوان دموکرات باراک اوباما و سناتور جمهوری خواه مسن‌تر جان مک کین وارد رقابت برای کرسی ریاست جمهوری شدند.

در آن زمان، نگرانی‌های عمومی در مورد سلامت مک کین وجود داشت. در آن زمان، مک کین ۷۲ ساله بود که او را به مسن‌ترین نامزد معرفی شده برای ریاست جمهوری از سوی یک حزب بزرگ تبدیل کرد. این نگرانی‌ها به دلیل سابقه پزشکی و ماهیت طاقت فرسای مبارزات انتخاباتی تشدید شد.

سن مک کین عامل اصلی شک و تردید رأی دهندگان بود. این نامزد سالخورده سوالاتی را در مورد استقامت و توانایی او برای کنار آمدن با الزامات جسمی و روحی ریاست جمهوری در طول هشت سال برانگیخت.

جان مک کین

علاوه بر این، مک کین سابقه ملانوم، نوع جدی سرطان پوست که چندین بار تحت درمان قرار گرفته بود، داشت. این نگرانی‌ها را در مورد سلامت طولانی‌مدت و احتمال ظهور مجدد بیماری او افزایش داد.

علاوه بر ملانوما، مک‌کین تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته بود و مشکلات سلامتی دیگری نیز در رابطه با دوران حضورش در ویتنام داشت که در آنجا آسیب‌های جدی دید و تحت فشار‌های جسمی و روانی قابل توجهی قرار گرفت.

مک کین با انتشار بیش از ۱۱۰۰ صفحه سوابق پزشکی در ماه مه ۲۰۰۸ تلاش کرد تا این نگرانی‌ها را برطرف کند. این سوابق جزئیات درمان او برای ملانوما، معاینات منظم پزشکی و سلامت کلی او را شرح می‌داد.

کمپین او همچنین جلسه‌ای با گروهی از روزنامه نگاران با فرصتی برای بررسی سوابق تحت شرایط کنترل شده ترتیب داد و به آنها اجازه داد تا از پزشکانش سؤال بپرسند.

رسانه‌ها اغلب بر سن و سابقه پزشکی مک‌کین تأکید می‌کردند و گاهی آمادگی او برای ریاست‌جمهوری را زیر سؤال می‌بردند، آنچه دقیقا درباره بایدن اجرا می‌کنند. بحث‌های عمومی مهم در مورد اینکه آیا او می‌تواند در برابر فشار‌های مرتبط با این سمت مقاومت کند یا خیر، با انتخاب سارا پیلین به عنوان معاون او تشدید شد. پیلین در صحنه ملی نسبتاً بی‌تجربه تلقی می‌شد و آمادگی او برای تصدی ریاست‌جمهوری در صورت ایجاد مشکلی برای مک‌کین با تردید مواجه کرد. این موضوع نگرانی‌ها در مورد سلامت مک کین و ثبات دولت احتمالی او را بیشتر کرد.

نگرانی در مورد سلامت مک کین یک موضوع ثابت در طول مبارزات انتخاباتی بود. اگرچه آنها تن‌ها نتیجه انتخابات را تعیین نکردند، اما به شکل‌گیری یک روایت گسترده‌تر درباره آمادگی مک کین برای ریاست‌جمهوری در مقایسه با رقیب جوان‌ترش، باراک اوباما، که در آن زمان ۴۷ سال داشت، کمک کردند. جوانی و انرژی اوباما اغلب با سن و مشکلات سلامتی مک کین در تضاد بود و بر ادراک عمومی و احساسات رأی دهندگان تأثیر می‌گذاشت.

بحران جدید: گزارش رابرت هور، بازرس ویژه دادستان درباره بایدن

کاخ سفید توانست گفتمان مربوط به سلامتی بایدن را از جریان اصلی بحث سیاسی دور نگه دارد و همه زمین خوردن‌ها و عدم تعادل او را به خستگی و برنامه سنگین نسبت دهد یا به عنوان امری عادی یاد کند. با این حال، با انتشار گزارش رابرت هور، بازرس ویژه دادستانی در فوریه ۲۰۲۴، وضعیت تغییر کرد، جایی که او اسناد محرمانه‌ای درباره سلامتی بایدن منتشر کرد.

سلامتی جو بایدن

بازرس تحقیقات وزارت دادگستری گزارشی در مورد ذخیره سازی نامناسب اسناد طبقه بندی شده توسط بایدن منتشر کرد. در این گزارش، از او خواسته شد که علیه رئیس‌جمهور آمریکا شکایت کیفری صورت نگیرد، زیرا بایدن ممکن است در برابر هیئت منصفه در دادگاه به عنوان یک «مرد سالخورده خوش تیپ با مشکلات حافظه» ظاهر شود. خود بایدن به این گزارش واکنش منفی نشان داد و ادعا کرد که مشکل ذهنی ندارد. 

طنین گسترده گزارش هور مستلزم اقدام فوری دولت بایدن برای کاهش آسیب‌های ناشی از انتشار آن بود. این پاسخ، انتشار گزارش سلامت بایدن در ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ بود. این معاینه توسط کوین اوکانر، پزشک رئیس جمهور از دانشکده پزشکی و علوم بهداشت دانشگاه جورج واشنگتن انجام شد.

در گزارش پزشک بایدن که خطاب به دستیار رئیس جمهور و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید بود، بایدن به عنوان یک مرد ۸۱ ساله سالم، فعال و قوی توصیف شده است که برای انجام موفقیت آمیز وظایف ریاست جمهوری آماده است.»

این موضوع باعث ایجاد موجی از بحث‌ها در مورد سلامت بایدن شد. همچنین سؤالاتی در مورد موضع اعضای دولت دموکرات در مورد حمایت آنها از نامزدی بایدن برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر مطرح شد.

فصل مناظره: اولین آزمون جدی سلامت بایدن

با توجه به واقعیت‌های زندگی سیاسی در ایالات متحده، باید بگوییم مبارزات انتخاباتی جدید ریاست جمهوری از روز تحلیف رئیس جمهور منتخب آغاز می‌شود. با این حال، سال گذشته، به ویژه شش ماه گذشته قبل از انتخابات فدرال، چالش برانگیزترین سال برای نامزد‌ها است. مشخصه این مرحله سفر‌های مکرر به ایالت‌های بلاتکلیف، حضور عمومی در تجمعات و شرکت در مناظره است. همه اینها مستلزم داشتن سلامتی، بنیه قوی و مقدار قابل توجهی انرژی است.

زمین خوردن جو بایدن

برای رئیس جمهور فعلی، این مرحله حتی چالش برانگیزتر است، زیرا او مجبور است تبلیغات انتخاباتی را در کنار وظایف ریاست جمهوری انجام دهد.

در آوریل سال جاری، بایدن در مصاحبه‌ای در «برنامه هوارد استرن» اظهار داشت که قصد دارد با دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه، مناظره برگزار کند. بایدن گفت: «خوشحالم که با او مناظره کنم.» بعداً، در ماه مه، تیم بایدن با شرکت در مناظره‌های سازماندهی شده توسط CNN موافقت کرد که به طور آزمایشی برای ۲۷ ژوئن برنامه ریزی شده است.

تصمیم بایدن برای شرکت در مناظره‌ها دو هدف مهم را دنبال می‌کند: تغییر روایت عمومی مبنی بر اینکه بایدن از گفتگوی مستقیم با رقیب جمهوری خواه خود اجتناب می‌کند، و بهبود جایگاه خود در نظرسنجی‌ها (طبق اکثر نظرسنجی‌ها بایدن از ترامپ عقب است).

اگر بایدن برای اولین هدف صرفاً باید در زمان مقرر روی صحنه حاضر شود، کار دوم ممکن است چالش برانگیزتر باشد. رئیس جمهور فعلی، مانند هر سیاستمداری که از موضع خود از طریق شرکت در مناظره دفاع می‌کند، باید متقاعد کننده، منطقی و از چابکی ذهنی برخوردار باشد. مناظره ۹۰ دقیقه‌ای به صورت زنده و با حریف تقریبا قدری همچون ترامپ خواهد بود.

بدون شک، سلامت جو بایدن به یکی از عناصر اصلی لفاظی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ تبدیل خواهد شد، از جمله در اولین مناظره‌های حضوری که برای ژوئن برنامه ریزی شده است. با این حال، میزان قانع‌کننده بودن این استدلال‌ها به حضور عمومی بایدن در مرحله اصلی رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در تابستان و پاییز بستگی دارد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۶:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
مردم آمریکا چقدر بدبختند به کیا باید رای بدهند ی کپیرمرد سالخورده که توان راه رفتن ندارد یا به یک عیاش قمارباز همه کاره
آخرین اخبار