پلوسی: ترامپ برای برچیدن دموکراسی به کنگره آمریکا می‌رود

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از سفر امروز دونالد ترامپ به کنگره انتقاد و وی را متهم به "برچیدن دموکراسی آمریکا" کرد.

تارنمای هیل به نقل از بیانیه نانسی پلوسی نوشت: امروز، محرک یک شورش به صحنه جرم بازمی‌گردد. (حوادث) ۶ ژانویه (۲۰۲۱) یک جنایت علیه ساختمان کنگره بود و پرچم‌های نازی و کنفدراسیون زیر گنبد ساخته (آبراهام) لینکلن به اهتزاز در آمد.

بازدید برنامه ریزی شده ترامپ از ساختمان کنگره، نخستین دیدار او از زمان شورش ۶ ژانویه بوده است که در جریان آن صد‌ها تن در اعتراض به نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و پیروزی جو بایدن به ساختمان کنگره یورش بردند.

پلوسی، منتقد سرسخت ترامپ، به گفته‌های رئیس جمهوری پیشین اشاره کرد که وعده داده بود در صورت پیروزی مجدد در انتخابات، برای یک روز دیکتاتور خواهد بود.

پلوسی گفت: دونالد ترامپ که وعده دیکتاتوری در روز نخست و انتقام از مخالفان سیاسی خود را داده، امروز با همان مأموریت برچیدن دموکراسی ما به کنگره می‌آید.

به نوشته هیل، ترامپ در جریان سفر به واشنگتن با گروهی از جمهوریخواهان سنا دیدار خواهد کرد.

سخنگوی مایک جانسون، رئیس کنونی مجلس، به هیل گفت: او همچنین در فراکسیون جمهوریخواهان مجلس سخنرانی خواهد کرد تا درباره افزایش تعداد نمایندگان طیف اکثریت جمهوریخواه مجلس و دستور کار قانونگذاری در سال ۲۰۲۵ بحث کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خانم پولوسی پلوس میخواهدوبس
آخرین اخبار