مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد؛

نقش مهم رسانه ها و ظرفیت‌های مردمی در افزایش نرخ مشارکت در انتخابات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و ظرفیت‌های مردمی در بالابردن مشارکت آگاهانه مردم گفت: تبیین عملکرد دولت، زمینه ساز افزایش نرخ مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است.

اعظم روانشاد در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده، دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند اقدامات شاخص امیدبخش و نشاط آفرین دولت در خدمت‌رسانی به مردم را در قالب مشخص جهت تبیین افکار عمومی به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان ارسال کنند تا این دبیرخانه نیز آنها را جمع‌آوری، تدوین و به اطلاع عموم برساند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد با توجه به محدودیت‎ها و کمبود زمان هر چه سریع‎تر در این رابطه خدمات شایان دولت شهید رئیسی تبیین شوند، افزود: امیدواریم که بتوانیم در این فرصت کوتاه به عنوان خادمان این دولت به این مهم دست یابیم.

روانشاد در ادامه با تاکید بر اینکه تبیین عملکرد دولت زمینه ساز افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات پیش رو است و با آن ارتباط مستقیم دارد، اضافه کرد: باید از پتانسیل‎های موجود جهت بالا بردن ظرفیت مردمی به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه رویکرد ما باید افزایش نرخ مشارکت آگاهانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد، گفت: در همین راستا بایستی با افزایش آگاهی و دانش سیاسی مردم، حفظ همدلی و انسجام اجتماعی و حفظ آرامش روانی جامعه، اقشار مردم را به مشارکت جدی در انتخابات ترغیب کنیم و به مقابله با عملیات‎های احتمالی روانی و رسانه‎ای جریان معاند از طریق نشر اخبار جعلی بپردازیم.

وی برگزاری جلسه ویژه شورای اطلاع رسانی استان با حضور مسئولین ستاد انتخابات استان را از اقدامات مهم در این زمینه عنوان کرد و افزود: همچنین برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی انتخابات در مناطق قومی و مذهبی جهت جلوگیری از تشدید چندقطبی‌های سیاسی و اجتماعی از دیگر مواردی است که باید پیگیری شود.

روانشاد نقش رسانه‎ها و ظرفیت‌های مردمی را در افزایش نرخ مشارکت مهم دانست و اظهار کرد: باید با تشکیل و فعال سازی تیم تولید محتوای رسانه‎ای از این ظرفیت به نحو احسن بهره برد و فعالیت شبکه نشر و بازنشر محتوای تولیدی را گسترش و تقویت کرد.

برچسب ها: انتخابات ، ارشاد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.