مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ایران - ازبکستان؛ تقابل قلعه نویی و کاتانچ برای صدرنشینی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته پایانی مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در هفته ششم و پایانی مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز (سه شنبه) ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم ملی ازبکستان است.  

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم ۱۳ امتیازی هستند، اما یوز‌های ایرانی به علت تفاضل گل بیشتر نسبت به حریف خود در صدر جدول گروه E قرار دارند.  

قلعه نویی در بازی قبل برابر تیم هنگ کنگ از چند بازیکن جوان استفاده کرد تا تغییر نسل در تیم ملی را شروع کرده باشد، اما در این بازی به علت عدم هماهنگی و بی تجربگی بازیکنان جوان در خط دفاع ۲ گل از تیم هنگ کنگ دریافت کردیم. البته هت تریک  مهدی طارمی و  تک گل سردار آزمون در این بازی باعث شد که تیم ملی کشورمان با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شود.   

به هر حال بازی با هنگ کنگ نشان داد که خط دفاع تیم ملی فوتبال ضعف‌هایی دارد که امیر قلعه نویی باید این نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کند تا در مرحله نهایی دچار مشکل نشویم. البته خط حمله تیم ملی با حضور طارمی و آزمون بسیار زهر دار و خطرناک است و این ۲ بازیکن شاخص می‌توانند برای هر دفاعی خطرناک باشند.  

شاگردان قلعه نویی می‌خواهند با حمایت هواداران خود برابر تیم ملی ازبکستان پیروز شوند تا با صدرنشینی به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی صعود کنند.  

در آن طرف، تیم ازبکستان هفته گذشته با گلزنی اورونوف و پاس گل ماشاریپوف بازیکنان پرسپولیس و استقلال با نتیجه ۳ بر یک برابر تیم ترکمنستان پیروز شود و با ۱۳ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ملی ایران در رتبه دوم گروه E مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار  گرفت.  

تیم ازبکستان به برد بازی امروز نیاز مبرم دارد تا به عنوان صدرنشین از گروهش به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی راه یابد، اما کار سختی جلوی هواداران ایرانی دارد.  

شاگردان کاتانچ در بازی رفت برابر تیم ملی ایران توانستند بازی باخته را به تساوی ۲ بر ۲ بکشانند و آنها امیدوارند با درخشش ستاره‌های خود اورونوف و ماشاریپوف بتوانند از سد حریف خود عبور کنند تا به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی شوند.  

بازیکنان شاخص تیم ملی ازبکستان شامل  اوستون اورونوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، الدور شومورودوف، ایگور سرگیئف، عزیزیک تورگون‌بائف و اتابک شوکوروف  هستند.  

مهدی قایدی مهاجم تیم ملی به علت مشکلات شخصی قادر به همراهی تیم ملی ایران در این بازی نیست، اما مهدی ترابی که هفته گذشته دچار مسمومیت غذایی شد و از همراهی تیم ملی به هنگ کنگ باز مانده بود بهبود یافته است و می‌تواند در صورت صلاحدید کادر فنی برابر تیم ازبکستان بازی کند.  

۲ تیم ۱۳ بار  به مصاف یکدیگر رفته اند که ۱۰ برد سهم تیم ملی ایران و یک برد سهم ازبک‌ها بوده است. این برد هم به ۱۲ سال گذشته در تهران برمی گردد، جایی  که شاگردان کارلوس کی‌روش با یک گل برای اولین و آخرین بار قافیه را به این رقیب آسیای میانه واگذار کردند.

آمار سرمربیان مقابل یکدیگر و تیم ملی حریف هم به نفع سرمربی  ایران  است. امیر قلعه نویی مقابل ازبکستان و سرکو کاتانچ هیچ گاه بازنده نبوده و سرمربی اسلواکیایی هم فقط یک برد از تقابل با تیم ملی دارد که مربوط به زمانی می‌شود که او  سرمربی تیم ملی عراق بود.

 کیم جونگ هیوک (کره جنوبی) به همراه پارک کیونگ یونگ (کره جنوبی) وژانگ جونگ پیل (کره جنوبی) قضاوت این بازی را برعهده دارند و  چای سنگ یوپ (کره جنوبی) به عنوان داور چهارم، ناصر درویش (اردن) به عنوان ناظر بازی و  جبرئیل علی (فلسطین) نماینده این مسابقه هستند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تیم والیبال که روحیه مونو خراب کرد امیدواریم تیم فوتبال بهتر عمل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
انشالله میبازن چون اون موقع کمتر خجالت میکشند چون مثل والیبال فقط بازنده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
الهی به امید تو
آخرین اخبار