۴ شهر لرستان در کانون حریق مزارع

رئیس ادارۀ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان از شناسایی نقاط پرخطر حریق در مزارع این استان خبر داد.

عزیز بارانی با اشاره به آمار حریق مزارع لرستان در سال ۱۴۰۲، گفت: هزار و ۱۸۵ هکتار از اراضی این استان در سال گذشته دچار آتش‌سوزی شد.

او اضافه کرد: حدود ۲۲ هکتار از مزارع لرستان در شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی و پلدختر از ابتدای فصل برداشت تاکنون دچار آتش‌سوزی شده‌است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان با اعلام اینکه حدود نیم‌هکتار از مزارع پلدختر بر اثر اصابت صاعقه دچار حریق شده‌است، یادآور شد: سه فقره آتش‌سوزی اراضی نیز در خرم‌آباد گزارش شده‌است.

بارانی با تأکید بر حراست از مزارع کشاورزان بیان کرد: شبکۀ پیش‌آگاهی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حریق در سطح ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های لرستان تشکیل شده‌است.

او با اعلام طرح موضوع آتش‌سوزی مزارع لرستان در ستاد بحران این استان، یاد آور شد: تصمیمات لازم برای مقابله با حریق در اراضی لرستان اتخاذ شده‌است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم که حریق مزارع این استان در امسال با مشارکت مردم و با همکاری ادارات محیط‌زیست، بخشداری‌ها، دهیاران، فرمانداری‌ها، منابع طبیعی، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، دادستانی و امور عشایر کاهش یابد.

بارانی با تأکید به اینکه آتش‌زدن کاه و کلش مزارع طبق قانون جرم است، متذّکر کرد: کشاورزان متخلّف با همکاری محیط‌زیست به مراجع قضایی معرفی و جریمه می‌شوند.

او با بیان آتش‌سوزی مزارع ۶۳۵ بهره‌بردار کشاورزی در سال گذشته شرح داد: بیشترین حریق در شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت و رومشکان رخ داده‌است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان اضافه کرد: کمترین حریق مزارع لرستان سال گذشته در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا و دورود بوده‌است.

بارانی با اشاره به انتقال ماشین‌آلات آتش‌نشانی از مناطق سردسیر لرستان به مناطق گرمسیر برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی در مزارع، اذعان کرد: برداشت مزارع در مناطق پرخطر حریق در دستور کار است.

 

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.