تولید سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن محصولات دامی در میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: سالانه ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات دام و طیور در این شهرستان تولید شده و در بازار مصرف عرضه می‌شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک و تولید سالیانه ۱۳۱ هزار تن انواع تولیدات دامی از جمله ۱۶ هزار تن گوشت قرمز و ۴ هزار و ۷۸۰ تن گوشت سفید مرغ، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک واحد کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت و یک کشتارگاه صنعتی دام با ظرفیت کشتار روزانه ۳۰ رأس دام سنگین و ۴۵ رأس دام سبک در شهرستان میاندوآب فعالیت دارد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: این شهرستان همچنین دارای ۲ واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت در مجموع با ظرفیت سالانه ۲ هزار و ۶۳۰ تن است.

مقدم با اشاره به احداث یک واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز شهرک صنعتی میاندوآب با ظرفیت سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن در ادامه گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع، با ۸۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف احداث شده و با فعالیت این واحد تولیدی برای ۲۲ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

شهرستان میاندوآب با تولید بیش از ۱۶ هزار تن گوشت قرمز نزدیک به دو درصد از تولید گوشت قرمز کشور را برعهده دارد.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و یکی از قطب‌های تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.