آغاز عملیات اجرایی احداث پل پرچور شهرستان عباس آباد

عملیات اجرایی احداث و بهسازی پل پرچور عباس آباد با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان آغاز شد.

کامل نصراللهی رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت:عملیات اجرایی حفاری شمع پل پرچور بخش مرکزی شهرستان عباس آباد که راه ارتباطی دهستان لنگارود شرقی و لنگارود غربی که بر اثربارش باران سیل‌آسا و وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته تخریب گردیده بود با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان آغاز شد.

او افزود: پل‌ها همواره نقش موثری در ایجاد ارتباط میان اقوام و شکوفایی اقتصادی جوامع ایفا نموده و در تامین شبکه ارتباطی راه‌های یک کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

نصراللهی گفت: پل‌ها نمی‌توانند برای همیشه باقی بمانند و هر شکل سازه‌ای که به کار برده شود و یا هر مصالحی که استفاده شود، دیر یا زود آثار فرسودگی در آنان ظاهر و یا در اثر بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب می‌شوند بنابراین موضوع ارزش پل‌ها و خسارات ناشی از بی توجهی به نگهداری آنها و مرمت نقاط آسیب دیده در اثر رخداد‌های طبیعی و حوادث جاده‌ای یکی از مواردی است که باید به طور وسیع و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: پل‌ها جزء ابنیه مهم راه‌ها بوده که در سال‌های اخیر عمدتاً برداشت بی رویه مصالح پائین دست پل‌ها آب شستگی پایه‌ها و تخریب فونداسیون آن را بدنبال داشته که در نتیجه خسارات سنگینی را به این اداره کل جهت بازسازی مجدد آن تحمیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.