ضرورت نگاه ویژه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان گفت: باید به این ظرفیت‌ها نگاه ویژه شود.

اعظم روانشاد در نشست صمیمی استاندار لرستان با اصحاب فرهنگ و هنر با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان لرستان گفت: تاریخ و هویت لرستان به هنر و هنرمند گره خورده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه آنگاه که نام مفرغ، برنز، موسیقی و نقاشی‌های لرستان به میان می‌آید، این هنر لرستان است که سینه ستبر می‌کند، افزود: می‌توان گفت که هویت لرستان، بی‌هنر آن هستی خود را از دست می‌دهد. 

روانشاد با اشاره به اینکه اجحاف‌های تاریخی در حق این خطه این استان را از قطار‌های توسعه، فرهنگ و آسیب‌زدایی فرهنگی قدری جا گذاشته است، افزود:
فرهنگ چند هزار ساله لرستان خود به تنهایی نام و نشان ارزشمندی دارد و برای جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری کفایت می‌کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان گفت: باید به این ظرفیت‌ها به عنوان سربازان فرهنگ و هنر نگاه ویژه شود. 

وی افزود: غم نان باید کمترین دغدغه فرهنگ و هنر هنرمندان استان باشد چرا که هنرمندان باید با فراغ خاطر و خلاقیت به نوزایی و تقویت اندیشه‌های فرهنگی و هنری استان بپردازند.

روانشاد با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم، گفت: هنرمندان با یاری گرفتن از قدرت هنر می‌توانند در آگاهی‌بخشی به مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هنرمندان همیشه پای کار بودند و در بسیاری از حوادث سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرینی کردند و در این عرصه نیز می‌توانند اثرگذار باشند.

برچسب ها: ارشاد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.