مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام خبر داد

افزایش مصرف آب در استان ایلام

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: مصرف آب در استان ایلام به شدت افزایش است.

محمد محمدی اظهار کرد: با هشدار صرفه‌جویی در مصرف آب برای جلوگیری از بروز بحران گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، میزان مصرف آب در استان ایلام به شدت افزایش یافته که از مردم و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تنش آبی را در سال جاری جدی گرفته تا از بروز بحران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان ایلام بیش از دیگر نقاط کشور است افزود: گرمای هوا و روشن شدن کولر‌های آبی سبب افزایش مصرف آب در استان ایلام شده که لازم است مشترکین در مدیریت مصرف آب با شرکت آب و فاضلاب همانند گذشته همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: از مشترکین تقاضا می‌شود در این شرایط خاص، آب را بیهوده هدر نداده و از مصارف غیرضروری از جمله شستشو کوچه و خیابان و جلوی درب منازل و مغازه‌ها، خودرو و آبیاری باغات و باغچه‌ها با آب شرب خودداری کنند و با استفاده از شیرآلات کاهنده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی به معنای عدم استفاده از آب نیست، خاطرنشان کرد: از تمامی مشترکین تقاضا می‌شود تنها با ۱۵ تا ۲۰ درصد (حدود ۳۰ لیتر در شبانه روز) صرفه جویی در مصرف آب، همکاران شرکت آبفای استان ایلام را در گذر از تنش آبی یاری کنند.

وی با بیان اینکه آب شرب سالم و بهداشتی در استان ایلام به سختی و با هزینه بسیار بالا تصفیه و در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد گفت: انتظار می‌رود مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان، هشدار‌ها را جدی گرفته، آب را بیهوده هدر ندهند و از آن به عنوان کالایی با ارزش که جایگزینی ندارد، استفاده کنند.

برچسب ها: مصرف آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
عمده حرارت گازهای گرم حاصل از سوختن و دیگر فعالیتها، قبل از اینکه از طریق تشعشع به فضا برود و یا گازهای گلخانه ای مانع خروج ان باشند، از طریق جریانهای هوا در تماس با سطح گسترده دریاها و اقیانوسها، موجب بالارفتن دمای اب و ذوب سریع یخچالهای قطبی و نابودی بسیاری از گونه های جانوری میشود و اب بعلت گرمای ویژه بالا، برای مدت طولانی گرما را درخود نگه میدارد. انها که گسترش اسلام را در بحران سازی و نابودی طبیعت و اتش زدن جنگلها و چاههای نفت و زباله ها (بجای بازیافت) و فعال کردن اتشفشانها و راه اندازی نیروگاههای ذغالسنگی کم بازده و الوده کننده قدیمی جستجو میکنند، گمراهان مستحق دوزخ اند.