کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات درون‌شهری در کردستان

در طول یک سال اخیر اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی، توجه به رفع نقاط حادثه خیز و اجرای زیرساخت‌ها موجب کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شده است.

 رئیس پلیس راهور کردستان  در صحن علنی شورای شهر سنندج که با محور ساماندهی ترافیک و حل مشکل وانت‌بار‌های میوه فروشی سطح شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شورا و شهردای شهر سنندج تعامل خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز کرده‌اند که تجربه آن را هرگر در گذشته شاهد نبوده‌ایم.

سرهنگ رضا همتی‌زاده خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی، توجه به رفع نقاط حادثه خیز و اجرای زیرساخت‌ها موجب کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری شده است هر چند این روند تا به صفر رساندن تلفات تصادفات باید استمرار داشته باشد.

وی افزود: به لحاظ اقدامات و برنامه‌های مختلفی که در حوزه ترافیک اجرا شده استان کردستان جز چهار استان برتر کشور هستیم.

پروژه بلوار اسلام آباد سنندج امسال تکمیل می‌شود

شهردار سنندج نیز در این جلسه گفت: پروژه بلوار اسلام‌آباد سنندج ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم این پروژه امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سید انور رشیدی گفت: تکمیل رینگ شهر سنندج از سمت شرق به غرب که طی یک دهه گذشته ابتر مانده بود به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا پروژه بلوار اسلام آباد که در سال ۱۳۹۰ شروع شده بود و تا سال گذشته تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در اولویت قرار گرفت و با کار جهادی در بازه زمانی یک سال ۳۷ درصد آن انجام و به پیشرفت ۸۷ درصدی رسید و در فصل عمرانی سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: پروژه تقاطع کمربندی حسن‌آباد به مسیر ویلاشهر نیز حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر اقدامات زیرساختی آن توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام است.

شهردار سنندج عنوان کرد: احداث پارک پیرچنار نیز با دیدگاه ترافیکی در حال انجام است، علاوه بر پارک، جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی و پیست دوچرخه سواری نیز با هدف کاهش ترافیک در این مسیر طراحی و در حال اجراست.

رشیدی به کمبود اتوبوس و ناوگان عمومی در سنندج هم گریزی زد و خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی طی ۲ سال گذشته، ۲۸ میلیارد تومان برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس را به حساب تهران واریز شده که تاکنون عملیاتی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار