بیانیه پایانی نشست اردن درباره غزه؛ تاکید بر توقف جنگ و احترام به قوانین بین‌المللی

حاضران در کنفرانس «پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه» در پایان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این باریکه و احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: ما بر اهمیت میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده با هدف دستیابی به توافق آتش بس پایدار در نوار غزه تاکید می‌کنیم.

حاضران تاکید کردند: نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است.

در این بیانیه تاکید شده است: برقراری آتش‌بس فوری و پایدار باید محترم شمرده شود و شامل آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا باشد.

مقامات عربی و بین‌المللی در نشست اردن همچنین تاکید کردند: ما خواستار پایان دادن به عملیات جاری در رفح و اجرای اقدامات موقت مورد اشاره دیوان بین‌المللی دادگستری هستیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی انسانی، به ویژه حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها هستیم.

کنفرانس پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه امروز با حضور مقامات بین‌المللی که در مرکز همایش «ملک حسین بن طلال» در منطقه بحرالمیت به طور مشترک توسط اردن، مصر و سازمان ملل متحد برگزار شد.

 با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
تمامي اين كشور ها عليرغم همدلي و حمايت مالي از فلسطيني هنوز داراي روابط عميق و دوستانه با اسرائيل هستند. ولي هر گونه صداي اعتراض عليه جلاد غزه از هر گوشه و كناري خوش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
صددرصد از جلوس عربها که مادرشون یهودی است
ابی برای فلسطینی ها ازش گرم نمیشه
برای نجات صهیونیست از منجلاب و باتلاق این جلسه
اتش بس را گذاشتند
چونکه بنفع صهیونیست هاست ولی ضمانت که صهیونیست ها زیرش نزنند ...چیه
بعد هم امریکا از عربستان .امارات و کویت و بحرین میخواهد که هزینه بازسازی دست گل امریکا و انگلیس .المان .فرانسه و صهیونیست ها که باعث نابودی و قتل عام فلیسطینی ها شده را انها بپردازند
چونکه بهشون میگه .از مان خواستید که حماس ..مقاومت را از بین ببریم که نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
جالبه که این نشستها در کشورهایی هست که همسو با رژیم صهیونیستی هست . اردن و مصر و عربستان و امارات دستان آمریکا در منطقه ماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
اگر رژیم صهیونسیتی خلاف بیانیه رفتار کرد،چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
بمانی
۰۳:۵۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سلام
دیدی گفتم خروجی جلسه اردن عالیه ... جُنگ تمام شِد
آخرین اخبار