دستگیری ۸ فرد در سه ایالت آمریکا به اتهام ارتباط با داعش

نیرو‌های امنیتی آمریکا ادعا کردند ۸ مرد تاجیکی مظنون به ارتباط با داعش را در سه ایالت این کشور دستگیر کردند.

مقامات آمریکایی هشت مرد تاجیکستانی را به اتهام ارتباط احتمالی با سازمان تروریستی داعش در آسیای مرکزی طی چند روز پیش در نیویورک، فیلادلفیا و لس آنجلس دستگیر کردند.

براساس گزارش القدس العربی، منابع امنیتی آمریکایی گفتند که مظنونان در رادار گروه ویژه تروریسم مشترک اف بی آی بودند و توسط اعضای اداره مهاجرت و گمرک آمریکا موسوم به ICE دستگیر شدند.

 به گفته مقامات آگاه، این هشت مرد از مرز جنوبی عبور کرده و وارد آمریکا شدند و سوابق جنایی آنها هنگام عبور از مرز مشخص بود. مقامات آمریکایی گفتند که حداقل دو نفر از این افراد در بهار سال ۲۰۲۳ از مرز عبور کردند و یکی از آنها از برنامه CBP One استفاده کرد، برنامه‌ای که دولت بایدن ایجاد کرد تا به مهاجران اجازه دهد تا برای درخواست پناهندگی قرار ملاقات بگذارند.

منابع گزارش دادند که گروه ویژه عملیات تروریسم اف بی آی از یک تهدید تروریستی بالقوه نشات گرفته از آسیای مرکزی آگاه بود و به عنوان بخشی از این تحقیقات، نظارت بر این افراد را آغاز کرد.

کشور تاجیکستان به عنوان کانونی برای جذب نیرو برای این سازمان تروریستی تبدیل شده است و کارشناسان می گویند که خطر تروریسم در آن در حال افزایش است.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: داعش ، تاجیکستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۲۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
آنچنان چیز مخوفی ایجاد کرده اند که در آینده نزدیک خود در آن فروخواهند رفت و کنترلی روی آن نمی توانند داشته باشند
آخرین اخبار