پزشکان بدون مرز:

اسرائیل «اعتنایی به جان فلسطینی‌ها» نمی‌کند

طبق بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز، کشته شدن ۸۰۰ فلسطینی در یک هفته نشان می‌دهد که اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند نیست.

سازمان خیریه پزشکی بین‌المللی پزشکان بدون مرز (MSF) اعلام کرد که گزارش‌ها در مورد کشته شدن بیش از ۸۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۴۰۰ نفر دیگر در غزه از آغاز ماه ژوئن نشان‌دهنده آن است که اسرائیل «اعتنایی به جان فلسطینی‌ها» نمی‌کند.

پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کردند «حمله‌های نظامی متعدد در هفته‌های اخیر منجر به افزایش تلفات گسترده مکرر شده است.»

بریس دو لو وینگ، رئیس واحد اورژانس MSF در بیانیه‌ای گفت چگونه می‌توان کشتن بیش از ۸۰۰ نفر در یک هفته را یک عملیات نظامی با رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه تلقی کرد؟ 

دو لو وینگ گفت: ما دیگر نمی‌توانیم این بیانیه را بپذیریم که اسرائیل «تمام اقدامات احتیاطی» را انجام می‌دهد - این فقط یک تبلیغ است.

وی افزود: «از اکتبر (و قطعاً قبل از آن)، نقض حقوق فلسطینی‌ها از ویژگی‌های بارز این جنگ بوده است.»

پیشتر، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که مرگ‌ومیر ناشی از گرسنگی، بیماری و محرومیت از کمک‌های پزشکی در غزه در حال گسترش و تسریع است. آمار واقعی تلفات ناشی از گرسنگی بیشتر از اینهاست و وضعیت بحرانی‌تر است، زیرا کودکان معمولاً در بیمارستان‌ها از سوءتغذیه و کم‌آبی نمی‌میرند، بلکه این اتفاق بیشتر در خانه یا خیابان می‌افتد و بخش اعظم این نوع تلفات در گزارش‌ها گنجانده نخواهد شد.

سازمان پزشکان بدون مرز وضعیت بیمارستان الاقصی را «کابوس‌وار» توصیف کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار