پیش‌بینی موسسه آمریکایی از جنگ بلندمدت ناتو و روسیه

مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل آمریکا اعلام کرد ناتو باید برای جنگ بلندمدت علیه روسیه آماده شود.

موسسه آمریکایی در گزارشی نظامی پیش‌بینی می‌کند که کشور‌های ناتو باید با افزایش هزینه‌های دفاعی و افزایش قابلیت‌های صنعتی نظامی خود، برای یک سناریوی جنگ بلندمدت علیه روسیه آماده شوند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که توسط تحلیلگران مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل آمریکا (CSIS) مستقر در واشنگتن که در آستانه نشست ناتو در واشنگتن که قرار است در جولای آینده برگزار شود، منتشر شد، آمده است: طی دو سال گذشته، ناتو پیشرفت قابل توجهی در آمادگی برای درگیری احتمالی با مسکو، به لطف مفهومی که در اجلاس تابستانی ۲۰۲۲ در مادرید اتخاذ شد، بدست آورد.

در این گزارش آمده است: ناتو از نظر افزایش هزینه‌های دفاعی، آمادگی نیرو، فرماندهی و کنترل، تمرین‌ها و ادغام فنلاند و سوئد پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و آماده به راه انداختن یک جنگ طولانی مدت است.

به گفته تحلیلگران، برای تکمیل آماده سازی برای چنین سناریویی، اعضای ناتو همچنان نیاز دارند بیشتر هزینه کنند، قابلیت‌های صنعتی نظامی ایجاد کنند، شکاف‌های مهم تسلیحاتی را ببندند و انعطاف‌پذیری ملی را تقویت کنند.

روسیه پیش از این یادداشتی هشدارآمیز را به کشور‌های ناتو در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به اوکراین، هدف قانونی روسیه خواهد بود.

لاوروف تصریح کرد که آمریکا و ناتو مستقیما در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش سربازان در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشور‌های ناتو با ارسال سلاح به اوکراین با آتش بازی می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار