عملیات آبرسانی به روستاهای پایین دست سد خیرآباد نیکشهر آغاز شد

فرماندار نیکشهر گفت: پروژه انتقال آب سد خیرآباد به روستاهای پایین دست این سد با اعتبار اولیه یک‌هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مجیب حسنی  اظهار کرد: سد خیرآباد نیکشهر با ۲۷ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب در بارش های اسفند ماه سال گذشته و اوایل سالجاری، چندین بار سرریز کرده که ذخایر آبی نیکشهر را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.

وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و بر طرف شدن موانع اعتباری، عملیات حفاری و لوله گذاری پروژه انتقال آب به روستاهای پایین دست سد خیرآباد آغاز شد که نوید دهنده حل مشکلات بی آبی روستاها است.

فرماندار نیکشهر افزود: در فاز اول این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است که عملیات لوله گذاری تا کیلومتر ۲۵ این پروژه انجام می شود.

وی گفت: با اعلام پیمانکار این پروژه، عملیات حفاری و لوله گذاری این پروژه تا ۶ ماه آینده به پایان می رسد و همچنین فاز دوم این پروژه تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

حسنی اظهار کرد: به منظور آبرسانی به روستاهای کم برخوردار شهرستان نیکشهر نیز ۶ روستای فاقد دهیاری آبرسانی شده که کار آبرسانی به چهار روستای دیگر با کمک خیرین ، اداره آب و فاضلاب و مردم محلی در حال انجام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار