مشکل تامین آب ۲۰ روستای شهرستان خاش حل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان گفت: در آینده نزدیک مشکل تأمین آب افزون‌بر ۲۰ روستا و شهر اسماعیل‌آباد را رفع و شبکه آبرسانی شهرستان خاش را به پایداری می‌رسانیم.

  علیرضا قاسمی در نشست بررسی مشکلات حوزه تأمین آب شرب مردم خاش، بیان کرد: اجرای پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش در اولویت بوده و در آینده نیز مباحث جمع‌آوری و ساماندهی و شیرین‌سازی آب‌های موجود در کنار پیگیری برای اصلاح شبکه فرسوده آب شهری و نیز شناسایی و مقابله با انشعابات غیرمجاز و تبدیل به مجاز این انشعابات موردتوجه قرار دارد.

وی افزود: از تعهدات پیمانکار پروژه خط انتقال آب کارواندر به خاش خریداری و تأمین ۵۷ کیلومتر لوله و لوله‌گذاری ۲۰ کیلومتر در این مسیر بوده که امیدواریم پیمانکار بتواند به تعهدات خود عمل کند.
 
قاسمی ادامه داد: برای مقابله با تنش آبی خاش در کوتاه‌مدت تدابیر لازم اتخاذ شده و امیدواریم در آینده نزدیک مشکل تأمین آب افزون بر ۲۰ روستا و شهر اسماعیل‌آباد را رفع و شبکه آبرسانی شهر خاش را به پایداری برسانیم.
 
وی اظهار کرد: شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب، ایجاد حوضچه‌ها در بالادست طرح انتقال آب شهر اسماعیل‌آباد و برخی برنامه‌های کوتاه‌مدت به کاهش مشکلات حوزه تنش آبی خاش کمک می‌کند.
 
 صاحب گل صالحی فرماندار خاش نیز در ادامه اذعان کرد: جمع‌آوری و ساماندهی و شیرین‌سازی آب‌های موجود در کنار اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی شهر خاش و سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه خط انتقال آب کارواندر به خاش مهم‌ترین تقاضای مردم منطقه از مسئولان است.
 
 سعید ریگی مدیر آب و فاضلاب خاش نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آبرسانی به شهروندان خاش و اتخاذ تدابیر لازم جهت مقابله با تنش آبی خاش طی سال گذشته و امسال گفت: از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و با حمایت‌های فرماندار شهرستان افزون بر ۲۵ میلیارد ریال برای تأمین آب شرب موردنیاز مردم و از جمله ساخت مخازن ذخیره آب، خریداری لوله، حفاری چاه‌های آب در نقاط مختلف روستایی خاش هزینه شده است.
 

برچسب ها: آبرسانی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار