صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.

صد‌ها شهرک نشین صهیونیست روز چهارشنبه همزمان با یک عید یهودی به اسم شاووعوت، تحت مراقبت پلیس صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی یورش بردند.

براساس گزارش القدس العربی، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: ۵۹۰ شهرک نشین صبح امروز (چهارشنبه) به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش بینی می‌شود که شهرک نشینان صهیونیستی بیشتری بعد از نماز ظهر به مسجد یورش ببرند. گروه‌های راست‌گرای رژیم صهیونیستی خواستار تشدید حملات به مسجد الاقصی به مناسبت عید شاووعوت شدند که از شامگاه سه‌شنبه آغاز شده و عصر امروز به پایان می‌رسد.

این حملات از طریق دروازه مغربی در دیوار غربی مسجد الاقصی به صورت گروهی انجام و توسط پلیس رژیم صهیونیستی محافظت می‌شد. هجوم شهرک نشینان به مسجد معمولاً در طول تعطیلات صهیونیست‌ها و اعیادشان تشدید می‌شود.

در سال ۲۰۰۳، پلیس صهیونیستی به طور یکجانبه به شهرک نشینان اجازه داد بدون تأیید اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالس به مسجد الاقصی یورش ببرند. اردن که تولیت مسجدالاقصی را بر عهده دارد، یورش صد‌ها شهرک نشین افراطی تحت حمایت پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد و به تل آویو نسبت به تداوم نقض آن هشدار داد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار