دستگیری اعضای باند فیشینگ و سرقت اطلاعات ۴۰۰ کارت بانکی در البرز

فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۲ نفره فیشینگ کاران حرفه ای و سرقت اطلاعات ۴۰۰ کارت بانکی در این استان خبر داد.‏‎ ‎

سردار حمید هداوند گفت: در پی رصد و پایش شبانه روزی گروه ها و کانال های فیشینگ توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد، فردی با شناسه کاربری مشخص در حال فعالیت مجرمانه و اقدام به ترغیب و تطمیع با روش های مختلف و همچنین ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت ، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز می باشد.

او افزود: با توجه به فراگیر شدن فیشینگ و بدافزارهای متداول در قالب های مختلف رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

هداوند گفت: تیم رسیدگی کننده پرونده با انجام تحقیقات پلیسی ۲ نفر متهم را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنان اقدام شد.

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان از طریق فیشینگ و روش های مختلف از جمله ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کردند و قربانیان از طریق ورود به این صفحات جعلی در دام آنان گرفتار شده اند.

وی با بیان اینکه اینکه تا کنون اطلاعات ۴۰۰ کارت بانکی توسط این باند به سرقت رفته است، گفت: ۱۴ نفر از شکات در سراسرکشور شناسایی شده اند که اقدامات لازم جهت شناسایی سایر شکات همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.