کُری روستای شاخص شیلاتی در چهارمحال و بختیاری+فیلم

روستای کُری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد در شهرستان اردل قرار دارد که با تولید ماهیان قزل آلای سردابی روستای شاخص تولید این محصول به شمار می‌رود.

آقای ملک پور مدیرشیلات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ خانوار از ۲۰۰ خانوار این روستا علاوه بر کشاورزی و دامداری به صورت مستقیم در تولید ماهیان قزل آلای سردابی مشغول به کار هستند.

وی افزود: شهرستان اردل با تولید سالانه ۹ هزار تن ماهی سردابی بیشترین سهم تولید این محصول را در استان دارد.

ملک پور اضافه کرد: اهالی روستای کری سالانه از ۳۰ مزرعه کوچک وبزرگ دردل روستا بیش ازهزار تن ماهی برداشت می‌کنند که ۱۵ درصد تولید شهرستان اردل را به خوداختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: کیفیت محصول تولیدی و ارزش افزوده آن به نحوی است که نه تنها روستائیان را در روستا ماندگار کرده بلکه مهاجرت معکوس به روستا را نیز به همراه داشته است.

ملک پور تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری بیش از دو دهه با ۶۴۰ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه بیش از ۳۳ هزار تن ماهی قزل آلای سردابی رتبه نخست کشور را دارد که ۹۰ درصد مزارع درروستا‌های استان است که اهالی روستای کری شاخص این روستا‌ها در تولید ماهیان قزل آلای سردابی است.

آقای کیانی یکی از اهالی روستا ساخت نخستین مزرعه روستا را ۳۰ سال پیش توسط پدر مرحومش می‌داند.

وی که امروز با ۴ مزرعه بیشترین مزارع روستا را دارد، ادامه داد: مهارت اهالی روستا در تولید ماهی به حدی رسیده که از تولید بچه ماهی تا فروش محصول را خود انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار