برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع بیماری هاری در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: کلاس‌های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت در حوزه پدافند زیستی در خصوص بیماری هاری در فهرج برگزار شد.

کلاس‌های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت شهرستان فهرج در حوزه پدافند زیستی درخصوص بیماری هاری در سطح شهرستان فهرج برگزار شد. 

مهدی بماندشتی گفت: در این کلاس‌های آموزشی، دهیاران و شهروندان با بیماری هاری که یک بیماری ویروسی خطرناک و غیرقابل درمان که در صورت توجه نکردن به مسائل بهداشتی و هشدارها، می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند و باعث خسارت جبران ناپذیری شود، آشنا شدند. 

وی افزود: این بیماری از طریق سگ، گربه و حیوانات حیاط وحش مانند گرگ، روباه، شغال، خدنگ و... قابل انتقال به سایر حیوانات اهلی و جامعه انسانی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان با انجام اقداماتی مانند: برگزاری کلا س‌های آموزشی برای اگاه سازی شهروندان، واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان علیه بیماری هاری، سعی می‌کند از شیوع این بیماری جلو گیری کنند. 

وی از شهروندان و دامداران درخواست کرد: سگ‌های نگهبان خود را در محلی مطمئن و با قلاده مهار کرده و همچنین به صورت مرتب آن ها را  علیه این بیماری واکسینه کنند و از تماس آن ها با سایر حیوانات مانند سگ و گربه‌های ولگرد و بلا صاحب و سایر حیوانات ناقل این بیماری جلوگیری کنند و درصورتی که حیوان اهلی  آن‌ها مورد گزش از سوی حیوانات مشکوک به بیماری قرار گرفتند، موضوع را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار