برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق محروم راین

به منظور حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، اردوی جهادی با شعار «مقاومت، ایثار و پیروزی» در روستا‌های گروه و احمدآباد بخش راین برگزار شد.

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: هدف از برگزاری این اردوی جهادی، واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی، سمپاشی اماکن دامی برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام، ویزیت، مشاوره‌های رایگان و آموزش چهره به چهره به دامداران به منظور کاهش هزینه‌های درمانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش بهره وری تولید دام و کاهش خسارت‌های اقتصادی ناشی از بروز بیماری‌های دامی به دامداران به مناطق محروم در حال حاضر اردوی‌های جهادی با حضور حداکثری نیرو‌های دامپزشکی در حال انجام است، تصریح کرد: در اردوی جهادی روستای گروه و احمد آباد بخش راین هزار و پانصد راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان، ۴۰۰ راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز و ۲۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
 

زین الدینی با بیان اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خطرناک است که بیشتر با آغاز فصل گرما و فعالیت انگل‌های خارجی در بدن دام، احتمال وقوع آن افزایش می‌یابد، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع این بیماری و سایر بیماری‌های انگلی بیش از ۳۰۰ راس بدن دام و ۴ هزار متر مربع اماکن دامی سم پاشی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از دامداران خواست، با شبکه دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه اقتصادی در بخش دامپروری و کاهش بیماری‌های دامی در شهرستان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار