طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی با بیش از ۵۰ همت اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: اعتبار اجرای طرح بزرگ و مهم انتقال آب دریای عمان در استان بیش از ۵۰ همت برآورد شده است.

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یکی از دستاورد‌های شهید جمهور را طرح بزرگ و مهم انتقال آب دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: شرکت تأمین آب صنایع و معادن ایران (ایمواسکو) با حمایت وزارت صمت با هدف تأمین آب مورد نیاز صنایع و معادن استان‌های شرقی کشور، طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان را برعهده دارد.

او افزود: این طرح به طول هزار و  ۸۰۰ کیلومتر خطوط اصلی با ظرفیت آب نمکزدایی شده، ۸۰۰ میلیون مترمکعب در سال و ظرفیت آبگیری ۲.۴ میلیارد متر مکعب در سال در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


سارانی بیان کرد: این طرح در خراسان جنوبی، با انتخاب دو پیمانکار از ورودی استان تا سربیشه به طول ۲۰۶ کیلومتر و از سربیشه تا مرز خراسان رضوی به طول ۱۸۰ کیلومتر در مرحله مسیر سازی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین در دولت سیزدهم مطالعات آب ژرف استان انجام شد و در مرحله اول با توجه به مشکلات حاد شهر طبس در تأمین آب شرب، در دو سال اخیر عملیات اجرایی با تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در این شهر آغاز شده و در حال حاضر طرح آماده سازی محل استقرار سکو‌های حفاری خاتمه یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار