آبرسانی با تانکر به ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم اقدامات انجام شده در ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنان در وضعیت کم‌آبی به سر می‌بریم که نیازمند صرفه‌جویی در مصرف آب است، گفت: نیاز است که صیانت از آب‌خوان‌های استان خط قرمز برای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: اکنون ۱۱۰ مجتمع روستایی، هزار و ۵۰۰ روستا را تحت پوشش دارند و حداقل تنش‌آبی را داریم، گفت: همچنین در ۳۱ شهر استان وضعیت آبی پایدار وجود دارد.

دوستی بیان کرد: طی سال گذشته ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز و امسال ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است و برای رفع تنش آبی طرح‌هایی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در پروژه اضطراری آبرسانی به بیرجند، ۷۰ درصد وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته و ۳۰ درصد در دست اجرا است، اظهار کرد: طی سال گذشته به ۶۵ روستا آبرسانی یا پایدارسازی انجام شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اقدامات انجام شده در ایام تابستان حدود ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و در حال حاضر در مجموع به طور متوسط ۲۷ درصد هدر رفت آب شهری و روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد.

دوستی با بیان اینکه حدود ۶۵۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال آب در استان نیازمند اصلاح و بازسازی است، افزود: میزان مطالبات شرکت آبفا از بخش خانگی و نهاد‌های دولتی استان ۱۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: فاز اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند وارد مدار بهره‌برداری شده که قسمتی برای توسعه صنایع و معادن و قسمتی برای فضای سبز در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.