۹۹ درصد قزوینی‌ها کارت هوشمند ملی دارند

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: ۹۹ درصد از شهروندان استان دارای کارت هوشمند ملی هستند و می‌توانند در انتخابات پیش رو از آن استفاده کنند.

علیرضا افسری مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵ هزار و ۱۲۵ کارت هوشمند ملی برای شهروندانی شهری و روستایی استان قزوین صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است و ۱۲ هزار و ۷۸۲ کارت ملی نیز در دفاتر پیشخوان آماده تحویل است.

وی یادآور شد: دلیل اصلی انباشته شدن این کارت‌ها تغییر شماره تلفنی است که متقاضیان در زمان درخواست کارت خود ارائه کرده‌اند که این مساله باعث شده تا پیامک تحویل کارت به آنان نرسد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان قزوین، افرادی که کارت آنان صادر شده، اما پیامکی به آنها نرسیده بایستی ضمن مراجعه به درگاه www.ncr.ir و یا با شماره‌گیری کد دستوری #۶۰۹*۴* از آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی خود آگاه شوند.

افسری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه سال جدید، اظهار کرد: شهروندان برای دادن رای تنها با ۲ مدرک هویتی خود، یعنی شناسنامه و کارت ملی امکان حضور در شعب اخذ رای را دارند و به همین جهت از شهروندان درخواست می‌کنیم تا از هم اکنون نسبت به در دسترس بودن شناسنامه و کارت هوشمند ملی خود اطمینان حاصل کنند تا مدارک هویتی آنان برای روز انتخابات تکمیل باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین بیان کرد: چنانچه فردی مدارک هویتی خود را در اختیار ندارد هر چه سریع‌تر اقدام کند و درخواست خود را به روز‌های منتهی به انتخابات موکول نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار