توان تولید یک میلیون تن گوشت قرمز را در کشور داریم

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار توان تولید یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد که براین اساس نیازی به واردات نداریم.

سید احمد مقدسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار توان تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد و تنها با واردات بی رویه، تولید در ورطه نابودی قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه واردات گوشت قرمز راهکار تنظیم بازار نیست، افزود: باید قیمت تمام شده شیر و گوشت قرمز اصلاح شود.بنابر آمار سالانه ۶۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز از گوساله و ۴۰ درصد دام سبک تامین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران از روند کاهشی قیمت دام سنگین خبر داد و گفت: قیمت هرکیلو دام سنگین از ۲۱۰ هزارتومان به ۱۸۰ هزارتومان رسیده، درحالیکه قیمت منطقی آن ۲۱۵ هزارتومان است. براین اساس عرضه گوشت قرمز بالاتر از ۵۷۰ هزارتومان گرانفروشی و ناشی از سودجویی عوامل واسطه و دلال است.

او با بیان اینکه مشکلی در تامین ذرت و کنجاله سویا نداریم، گفت: وضعیت تامین و بازار جو، ذرت و کنجاله سویا خوب است به طوریکه قیمت‌ها نسبت به سال قبل کاهش داشته است. اما در مقابل قیمت ذرت علوفه‌ای و یونجه افزایشی بوده است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عل
۰۸:۴۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
لعنت بر پدر حاکمان دروغگو و ظالم ک خودشونو نماینده خدا میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
خدایش من بازنشسته ۸ ماه میشه گوشت قرمز نخریدم حالا شما هرچی دلت میخواد تولید کن وقتی گرون هست و ما توان خرید نداریم چه فایده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
متاسفانه برخی از مسؤلین در یک اظهار نظر غیر مسئولانه در مورد صادرات گوشت در نیمه دوم سال خبر داده اند واقعا باید گفت گوشتی که از آب نداشته و مرتع زخم خورده ایران و خوراک دام وارداتی تولید شده را باید با این وضعیت ضعیف پول ملی و قیمت بالای گوشت در بازار صادر کرد. باید دولت گوشت مازاد کشاورزان خریداری کند و در مواقع خاص به بازار بفرستد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
توان تولید یک میلیون تن که هیچ همه کشورها توان تولید 100 ها میلیون تن گوشت را دارند تولید گوشت مهم نیست بلکه چگونگی فرا هم کردن خوراک دام و آب لازم مهم هست که آب و خاک وهوا کشور حفظ شود و همچنین خوراک دام وارداتی هم به حدر نرود.
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۲۱:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
شما خیلی توانایی ها دارید اما فقط وقتی بالای منبر هستید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
حرف باد هواست ،گوشت یک میلیون تومن شده که اصلا مردم جرأت خرید را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
تولید کننده
۱۲:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
تا قیمت گذاری دستوری هست تولید بی معنی خواهد بود چون درآمد مردم را زباد نمی کنید فکر می کنید گوشت گران شده در حالی که با دلار حساب کنی گوشت در ایران کیلویی ۱۰ دلار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
در سخن گفتن بله توان تولید یک میلیون تن گوشت را دارید در عمل مشخص می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
این قیمت مال چه سالی یا کجاست؟ من نوعی اگر الان در کرمان بخواهم یه کیلو گوشت قرمز بخرم باید حداقل کیلویی ۵۵۰ بپردازم،شاید سالی یک میلیون تن گوشت تولید بشه ولی من وخیلی ها مثل من سالی یک کیلو هم نمیتونن بخرن،ارزانی کجا بود،
Iran (Islamic Republic of)
در حسرت داشتن پراید
۱۰:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
کجاست پول متاسفانه خرج و مخارج و حقوق کم نمیتونیم گوشت بخریم
آخرین اخبار