مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور:

پارسال ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری و در امور نیازمندان هزینه شد.

حجت الاسلام حسن هرمز روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه زنجان، گفت: تلاش می کنیم زکات جمع آوری شده برای توانمندسازی نیازمندان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان است، گفت: خودکفایی مددجویان و اتخاذ راهکاری که خانوارها را در گردش اقتصاد یاری دهد در اولویت این نهاد قرار دارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه تأمین هزینه‌های معیشتی، حمایتی و توانمندسازی نیازمندان در اولویت است، ابراز داشت: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده به مصارف فوق می‌رسد.

هرمز ضمن بیان اینکه ۱۰ درصد مابقی در بخش‌های عمرانی روستاهای محروم کشور هزینه خواهد شد، افزود: کمک به تأمین هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ساخت طرح های عام المنفعه و تأمین جهیزیه از دیگر موارد هزینه کرد زکات است.

وی با بیان اینکه مردم نوعدوست کشور نیز ۹ هزار میلیارد ریال کفاره و فطریه برای سال جاری پرداخت کردند، افزود: بخشی از این مبلغ به مراکز خیریه و بهزیستی پرداخت شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد ضمن تأکید بر مشخص شدن اولویت‌های مصرف زکات در استان‌ها بیان کرد: قطعا این موضوع کمک شایانی به ساماندهی بهتر زکات جمع آوری شده خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.