ضرورت ساماندهی مشاغل ایجادکننده سد معبر برای رفع مشکل ترافیک اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ساماندهی برخی صنوف و مشاغل ایجاد کننده سد معبر برای رفع مشکل ترافیک ضروری است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در شورای ترافیک استان گفت: وانت‌بار‌ها و برخی مشاغل صنعتی از جمله مشاغلی و صنوفی هستند که در بیشتر خیابان‌ها با سد معبر، موجب تشدید ترافیک شده‌اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه ساماندهی این صنوف و مشاغل برای حل درصد بالایی از مشکل ترافیک اردبیل ضروری است، افزود: انتقال مدارس از هسته مرکزی به مناطق دیگر شهر، اتخاذ تدابیر و ایجاد پارکینگ در جلوی بیمارستان‌ها و تسریع در ساماندهی وانت‌بارها، از جمله راهکار‌های زودبازده در کنترل ترافیک هستند.
او با اشاره به اینکه ترافیک بر بروز ناملایمات رفتاری و کاهش آستانه تحمل تأثیرگذار است، گفت: باید با جدیت و توجه به ریشه مسائل، در راستای حل آن برنامه‌ریزی شود.
میرجعفریان تصریح کرد: در ایجاد شهرک‌های جدید و خیابان‌کشی و تعیین عرض کوچه‌ها باید دقت و پیش‌بینی‌های لازم برای افق چند ساله انجام شود.
او افزود: با توجه به منتهی شدن کوچه‌های متعدد به خیابان‌های هسته مرکزی شهر، باید برای مدیریت این موضوع نیز در بلندمدت برنامه‌ریزی شود، ولی مدیریت صنوف و ایجاد پارکینگ در برخی نقاط می‌تواند در راستای بهبود وضعیت فعلی ترافیک مؤثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.