توقف استفاده از یورو و دلار در مرکز مبادلات ارزی مسکو

مرکز مبادلات ارزی مسکو در واکنش به بسته تحریمی جدید وزارت خزانه داری آمریکا، انجام معاملات با دلار و یورو را متوقف می‌کند.

پایگاه اینترنتی راشاتودی نوشت: مرکز مبادلات ارزی مسکو (MOEX) معاملات دلار و یورو را در روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد، این اقدام به دلیل بسته تحریمی جدیدی انجام شد که وزارت خزانه داری آمریکا در اوایل روز اعلام کرد.

مرکز مبادلات ارزی مسکو در بیانیه‌ای اشاره کرد این تعلیق بر تجارت خارجی و فلزات گرانبها و همچنین معاملات سهام و پول در بزرگترین بازار‌های تجاری عمومی روسیه تأثیر می‌گذارد. به جز دلار و یورو، سایر ابزار‌های مالی همچنان عملیاتی هستند. مرکز مبادلات ارزی مسکو خاطرنشان کرد که بازار مشتقات نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته است و تجارت طبق روال عادی در جریان است.

بانک مرکزی روسیه در بیانیه‌ای جداگانه درباره این موضوع توضیح داد و اعلام کرد: معاملات با دلار آمریکا و یورو در بازار خارج از بورس ادامه خواهد داشت. این تنظیم کننده قانون افزود بانک روسیه برای تعیین نرخ ارز، از سوابق بانکی و اطلاعات از پلتفرم‌های معاملات دیجیتال خارج از بورس استفاده خواهد کرد.

اوایل روز چهارشنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا بسته جدیدی از محدودیت‌ها را علیه روسیه وضع کرد که زیرساخت‌های مالی اساسی این کشور را هدف قرار می‌دهد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا با اعلام این بسته ادعا کرد روسیه به طور کامل به یک اقتصاد جنگی تبدیل و اکنون عمیقاً از سیستم مالی بین المللی منزوی شده است.
 یلن تاکید کرد اقدامات امروز به راه‌های باقی‌مانده آنها برای مواد و تجهیزات بین‌المللی، از جمله اتکای آنها به منابع حیاتی از کشور‌های ثالث ضربه می‌زند.

به غیر از مرکز مبادلات ارزی روسیه، این بسته تحریمی دو شرکت تابعه این مرکز، یعنی مرکز ملی تسویه وجوه (NCC) و سپرده گذاری تسویه ملی (NSD) را هدف قرار داده است.

تعلیق تجارت دلار و یورو در این پلتفرم که به تازگی رونق گرفته است، از روز پنجشنبه اجرایی می‌شود. این مرکز گزارش داد در ماه فوریه فعالیت سرمایه گذاران خصوصی را ثبت کرده است که در مجموع ۴.۱ میلیون نفر بر روی این پلتفرم تراکنش انجام می‌دهند. ماه گذشته، کل حجم مبادلات در بازار‌های این پلتفرم ۱۲۶.۷ تریلیون روبل (۱.۴ تریلیون دلار) در مقایسه با ۹۴.۲ تریلیون (۱ تریلیون دلار) در مدت مشابه سال قبل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkiye
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به شدت تنزل کرده
آخرین اخبار