روسیه: کنفرانس صلح سوئیس درباره جنگ اوکراین اتلاف وقت است

معاون وزیر امور خارجه روسیه کنفرانس صلح سوئیس درباره جنگ اوکراین را اتلاف وقت خواند و گفت همه این ها بازی تبلیغاتی علیه روسیه است.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو گفت: بازی‌های مضحکی در جریان است که به راحتی می‌توان با چشم غیرمسلح دید که همه اینها اتلاف وقت و فاقد ارزش هستند که همگی با هدف تبلیغات روان‌پریشی ضد روسیه اجرا می‌شوند.

به گفته گروشکو هدف این کنفرانس انتشار عکس‌هایی متعدد از پرچم کشورهای جهان خواهد بود که هرچه تعداد پرچم‌ها بیشتر باشد بهتر است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه خاطر نشان کرد که این کنفرانس نوعی فرمول و بازی تبلیغاتی زلنسکی برای کشاندن کشورهای جنوب جهان است که در واقع مسائل فرعی را بیان می‌کند.

گروشکو خطاب به کشورهای برگزار کننده کنفرانس صلح سوئیس گفت: «شما برای امنیت غذایی، برای ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای نگران هستید و از تبادل زندانیان حمایت می‌کنید، خب بیاید با هم حرف بزنیم.»

کنفرانس صلح سوئیس درباره اوکراین قرار است ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) برگزار شود. روسیه به این کنفرانس دعوت نشده است. چین تاکید کرده که حضور روسیه و اوکراین پیش‌شرط برگزاری یک کنفرانس سازنده است.

کی‌یف گفته که بیش از یکصد کشور دعوت برای حضور در این نشست را قبول کرده‌اند. قرار است در این کنفرانس طرح صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای پایان جنگ در این کشور مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیش از این گفت که نشست سوئیس در مورد اوکراین بدون حضور مسکو «اقدامی به طور کلی پوچ و یک وقت گذرانی بیهوده است و به همین دلیل است که بسیاری از کشورها نمی‌خواهند وقت خود را تلف کنند.»

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
استان‌های روس نشین باید بین روسیه و اوکراین نصف نصف تقسیم بشه
آخرین اخبار