راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین برای انتخابات در شیراز

فرماندار شیراز از فعال شدن قرارگاه جهاد تبیین به منظور جلب مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد.

لطف‌الله شیبانی در نشست شورای اداری شهرستان شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وقوع سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهوری با انتخابات زود هنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مواجه شده‌ایم.

او ابراز امیدواری کرد: این انتخابات نیز منجر به انتخاب رئیس جمهوری شود که در تراز شهید آیت‌الله رئیسی باشد و بتواند برنامه‌های بنیادین و اساسی دولت سیزدهم را که در سه سال گذشته پی‌ریزی شده است، به پیش ببرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری ۸۴۰ شعبه اخذ رای در سه بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون این شهرستان پیش‌بینی شده است، افزود: از مجموع این شعب ۱۱۵ شعبه سیار و ۷۲۵ شعبه ثابت در نظر گرفته شده است. 

شیبانی با بیان اینکه برای کلان‌شهر شیراز ۶۷۵ شعبه در قالب ۱۰ مرکز اختصاص یافته است، افزود: شهر صدرا دارای ۴۸ شعبه با یک مرکز، بخش مرکزی ۷۴ شعبه، بخش ارژن ۲۹ شعبه و بخش سیاخ دارنگون دارای ۱۴ شعبه خواهند بود.

او با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده منطبق با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه سال گذشته مشارکت مردم شهرستان شیراز در انتخابات ریاست جمهوری فراتر از ۵۰ درصد افراد واجد شرایط خواهد بود، بیان کرد: بر همین اساس شعباتی که در انتخابات گذشته بیش از ۷۰۰ برگ تعرفه رأی مصرف داشته‌اند جهت تسهیل و تسریع رای‌گیری به ۲ شعبه تبدیل شده‌اند.

فرماندار شیراز از افزایش تعداد شعب اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تمامی نقاط شهری و روستایی شهرستان شیراز در انتخابات ۸ تیر ماه تحت پوشش شعب ثابت یا سیار اخذ رای خواهد بود و در این خصوص نگرانی وجود نخواهد داشت. 

شیبانی با بیان اینکه نشست‌های تبیینی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باید به صورت مویرگی شکل بگیرد و توسعه یابد، گفت: انتظار می‌رود این موضوع ابتدا در بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی شهرستان با حضور مدیران و معاونین شکل بگیرد. 

او با تصریح اینکه ادارات و نهاد‌ها با فضاسازی محیطی و نصب بنر با موضوع جلب مشارکت مردم می‌توانند در افزایش مشارکت‌ها نقش‌آفرینی کنند، افزود: هر گونه تبلیغ له یا علیه هر کدام از کاندیدا‌ها ممنوع و جرم به حساب می‌آید. 

فرماندار شیراز اظهار کرد: برگزاری میز‌های خدمت با حضور مدیران، معاونین و هر کدام از کارکنان که می‌تواند موثر و گره گشای مشکلات مردم باشد؛ باید در این ایام در دستورکار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. 

شیبانی تاکید کرد: هیچکدام از برنامه‌های اجرایی و عمرانی در دست اقدام دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان نباید به هیچ وجه به بهانه شرایط حاضر و برگزاری انتخابات کُند، معلق و متوقف شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با تأکید بر اینکه کسانی که به عنوان کاندیدا در منظر آرای مردم قرار گرفته ند، تماما مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: هیچکس مجاز به لجن‌پراکنی علیه هیچکدام از کاندیدا‌ها و مردم نیست. هر گونه استفاده از اموال دولتی به نفع هر کدام از کاندیدا‌ها یا هر گونه تبلیغ کارکنان در ساعات اداری برای آنان قانونا ممنوع و شرعا حرام است.

به گفته وی، در روز برگزاری انتخابات و در شعب اخذ رای هیچکدام از عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات مجاز به تبلیغ له یا علیه هیچکدام از کاندیدا‌ها نیستند و این خود نیز شرعا حرام و قانوناً جرم به شمار می‌آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار