مشارکت ایران و آذربایجان در رزمایش مقابله با تروریسم

نخستین رزمایش مرکب همزمان مقابله با ترویسم دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در سدارس پلدشت برگزار شد.

رزمایش مرکب و همزمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برابر توافقات به عمل آمده مقامات دو کشور با حضور یک گردان ازنیرو‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه سد ارس پلدشت در استان آذربایجان غربی انجام شد.

این رزمایش با انواع پشتیبانی‌های آتشی، بالگردی، پهپادی و توپخانه‌ای به منظور ارایه یک برنامه نظامی هوشمند و با بکار گیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌های متنوع عملیاتی برای مقابله با نیرو‌های تروریستی و جرائم سازمان یافته و ایجاد پیوند‌های عمیق نظامی بین نیرو‌های مسلح دو کشور برای مقابله با دشمنان مشترک برگزار شد.

امیر سرتیپ کریم چشک معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استحکام بخشی به روابط دو جانبه در سطح راهبردی و عملیاتی و همکاری‌های نظامی و دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در راستای توافقات به عمل آمده در کمیسیون مشترک نیرو‌های مسلح دو کشور برای حفظ صلح و دفاع از منافع مشترک و توسعه امنیت پایدار در منطقه را اهداف مهم این رزمایش، عنوان کرد و گفت: اهدافی که از پیش تعیین شده بود برای این رزمایش الحمدالله به خوبی و شایستگی محقق شد.

امیر سر تیپ خلبان یوسف قربانی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیامی که رزمایش مشترک ایران و آذربایجان دارد این است که کشور‌های دوست و همسایه و کشور‌هایی که نگاهشان به جمهوری اسلامی نگاه برادرانه و دوستی است، مطمئن باشند که به عنوان پشتیبان قوی در خدمت این کشور‌ها خواهیم بود و کشور‌هایی که نگاه خصمانه و تهدید آمیز به جمهوری اسلامی ایران دارند، مطمئن باشند که ضربه سختی خواهند خورد.

سرگرد لیواری فرمانده گردان توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این رزمایش در چهار مرحله طراحی شده است مرحله اول انجام شناسایی، مرحله دوم اجراء و طرح ریزی کمین و تاخت و مرحله سوم اجرای ماموریت پشتیبانی آتش از یگان‌های مانوری و مرحله چهارم عملیات پاکسازی است. 

دراین رزمایش از انواع تجهیزات بروز و کاملا بومی که ویژگی‌های دور زن، نقطه زن، هوشمند و قابلیت شبکه محور بودن را دارند، استفاده شده است و مکان‌های فرضی تروریست‌ها با استفاده از پهباد‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی و منهدم شدند.

در حاشیه این رزمایش نمایشگاه تجهیزات بروز و بومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجهیزات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان بر پا شده بود.

برگزاری این رزمایش یک روزه نشان داد که کشور‌های منطقه می‌توانند با همکاری و مشارکت همدیگر امنیت منطقه و مرز‌ها را تامین نمایند و نیازی به وجود بیگانگان در منطقه نمی‌باشد. 

این نخستین رزمایش مرکب همزمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور پاکسازی و مقابله با ترویسم در منطقه ارس بود که قرار است در آینده در ابعاد وسیع تری در مرز‌های دو کشور برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.