چین: آمریکا از درگیری در اوکراین برای اعمال تحریم‌ها استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که آمریکا از جنگ اوکراین به عنوان فرصتی برای تحریم‌ها و اعمال فشار خودسرانه بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که واشنگتن به طور مداوم به کی یف سلاح می‌فرستد و از درگیری اوکراین به عنوان فرصتی برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه یا کشور‌هایی که با آن تعامل دارند، استفاده می‌کند.

لین جیان در یک نشست خبری گفت: «در رابطه با بحران اوکراین، برای جامعه بین‌المللی مشخص است که چه کسی خواستار گفتگو و تلاش برای صلح است و چه کسی نفت بر آتش می‌ریزد و جنگ را تحریک می‌کند.»

این دیپلمات خاطرنشان کرد: آمریکا از یک سو به طور مستمر تسلیحات و مهمات اوکراین را تامین می‌کند، از سوی دیگر مسئولیت تضعیف صلح و طولانی شدن بحران را به کشور‌های دیگر منتقل می‌کند و حتی از بحران به عنوان فرصتی برای تحریم‌ها و اعمال فشار خودسرانه بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کند.

لین جیان همچنین تاکید کرد که پکن تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را محکوم می‌کند، زیرا شرکت‌های چینی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. ما تاکید داریم که ایالات متحده باید فوراً از سوء استفاده از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه دست بردارد. 

نماینده رسمی وزارت خارجه چین افزود: چین اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق قانونی شرکت‌ها و افراد چینی انجام خواهد داد.

پیشتر روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشته بود که تلاش‌های غرب برای افزایش فشار تحریم‌ها بر روسیه و چین به نتیجه نمی‌رسد. زیرا پکن مصمم به دفاع از منافع خود است و روابط روسیه و چین پتانسیل بالایی را نشان می‌دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار