لزوم آسیب زدایی فرهنگی بازی‎های رایانه ای

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بازی‎های رایانه‌‎ای در خلال زمان ممکن است باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان شود برای همین باید در صدر آسیب‌زدایی فرهنگی قرار گیرند.

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان لرستان با حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

در این جلسه اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‎ها می‎تواند منجر به کم شدن فاصله بین فرزندان و والدین شود. 

وی در ادامه بیان کرد: بازی‎های رایانه‎ای در خلال زمان ممکن است باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان شود برای همین می‎بایست در صدر آسیب‎زدایی فرهنگی قرار گیرند و این رویداد می‎تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است اشاره کرد و با بیان اینکه بازی‎های رایانه‎ای می‎توانند در رشد اقتصاد فرهنگ و هنر نیز موثر باشند، گفت: در همین راستا برنامه‎ریزی روی این موضوع باید اهمیت زیادی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال این مهم جزو اولویت‎های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار گرفته است، افزود: باید روی آسیب‎های اجتماعی بازی‎های رایانه‎ای بیشتر کار کنیم و جامعه هدف شناسایی شود.

روانشاد تصریح کرد: هر ابزاری که باعث انتقال پیام فرهنگی به جامعه باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان می‎‎توان از فرصت اعیادی مانند قربان تا غدیر بهره برد.

 

برچسب ها: ارشاد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.