معرفی بیش از ۱۰ هزار طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری کشاورزی در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده است.

نوبخت اژدری در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری و ایجاد واحد‌های تولیدی بخش‌های مختلف کشاورزی در استان اردبیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که در قالب این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

او گفت: در دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح راکد و غیرفعال حوزه کشاورزی این استان بر اساس اولویت‌بندی میزان تولید و اشتغالزایی، فعال‌سازی و راه‌اندازی شده است؛ با راه‌اندازی این تعداد طرح راکد، برای چهار هزار و ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام را از جمله برنامه کاری محوری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برشمرد و افزود: تولید در بخش کشاورزی نیاز به سرمایه‌گذاری دولت در تامین امور زیربنایی تولید و سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی دارد و بر این مبنا تسهیلات در اختیار سرمایه‌‎گذاران قرار می‌گیرد.

نوبخت بیان کرد: چهار هزار برنامه افزایش تولید و اشتغال در حوزه تولیدات دام استان با نیاز تسهیلاتی ۱۲ هزار میلیارد ریال تهیه و تدوین شده که در صورت اجرای همه این برنامه‌ها با همکاری دولت و بخش خصوصی، میزان تولیدات دامی استان دو برابر می‌شود.

اژدری گفت: در دوره دولت سیزدهم، بیش از ۱۰ هزار طرح سرمایه‌گذاری و ایجاد واحد‌های تولیدی بخش‌های مختلف کشاورزی در استان اردبیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که در قالب این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

او کمبود منابع مالی و تسهیلات بانکی را جزو موانع افزایش تولید در بخش کشاورزی استان اردبیل ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت بالا در بخش‌های مختلف کشاورزی این استان، هر میزان تسهیلات بانکی از مرکز به استان معرفی شود، به همان میزان طرح و متقاضی سرمایه‌گذاری جهت معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.