حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، متعلق به ایران است

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حدود نیمی از صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، متعلق به ایران است.

رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان در همایش تقدیر از برترین‌های صنایع دستی استان گفت: از ۶۰۲ رشته ثبت شده در یونسکو، حدود ۲۹۹ رشته متعلق به ایران و ۱۹۷ آن متعلق به اصفهان است.

مژگان ایزدی با بیان اینکه صنایع دستی به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگی ملموس، به مثابه دمیدن روح لطافت به زندگی خشن امروزی است گفت: در دنیایی که تکنولوژی و سرعت جایگزین آرامش و تفکر شده ، صنایع دستی همچون پلی است که ما را به گذشته‌های لطیف و پرمعنای انسانی متصل می‌کند. 

وی  با بیان اینکه ایران در حوزه صنایع دستی از جمله کشور‌های برجسته و با شهرت جهانی است، تصریح کرد: تنوع فرهنگی موجود در میان اقوام مختلف ساکن در این سرزمین، نقشی اساسی در ایجاد، احیا و بالندگی این هنر‌ها دارد و، اما اصفهان به عنوان شهر خلاق جهانی در حوزه صنایع دستی و هنر‌های مردمی است؛ از ۶۰۲ رشته ثبت شده در یونسکو، حدود ۲۹۹ رشته متعلق به ایران و ۱۹۷ آن متعلق به اصفهان است از این رو اصفهان دومین شهر صنایع دستی در جهان است و کوچه‌ها و بازار‌های این شهر مملو از هنر است.

ایزدی افزود: صنایع دستی نه تنها یک هنر است بلکه یک صنعت پویا و درآمدزا نیز محسوب می‌شود؛ به طوری که بسیاری از کشور‌ها با صادرات صنایع دستی خود به بازار‌های جهانی درآمد‌های قابل توجهی را کسب می‌کنند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.