استاندار:

راه و مسکن ۲ اولویت اساسی توسعه سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش مسکن و راه ۲ اولویت‌های مهم استان محسوب می‌شوند چرا که توجه به این حوزه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق توسعه پایدار برخوردار است.

  محمد کرمی  به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور در اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: با توجه به اینکه توسعه راه‌ها نقش اساسی در پیشرفت همه جانبه استان ایفا می‌کند ضروری‌ است فرآیند ساخت بزرگراه‌های استان با قوت تداوم یابد تا نتیجه مثبت آن در توسعه و کاهش تلفات جاده‌ای نمود بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه مسکن لازم است همچنان تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طرق الحاق اراضی به محدوده شهرها انجام شود تا تمام متقاضیان طرح از مزایای آن بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت نهضت ملی مسکن تاکید و اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌رفت از مشکلات این حوزه است.

وی با اشاره به شرایط منطقه سیستان برای شتاب بخشیدن به ساخت و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه دستور مساعدت ویژه را صادر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش در حوزه ساخت بزرگراه و مسکن از حمایت های مسوولان در تامین زمین و الحاق اراضی به محدوده شهرها در طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و بر عزم این اداره‌کل بر تداوم نهضت راه‌سازی و مسکن که موجبات ایجاد امید و افزایش شاخص برخورداری استان در کشور را از شبکه بزرگراهی فراهم کرده است، تاکید کرد.

عطاء اله اکبری افزود: این اداره کل با وجود بدهی کلان به پیمانکاران حوزه راه به تعهدات خود در تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان بویژه بزرگراه زابل - زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش شاخص مسکن و ساخت پروژه‌های شهری پایبند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار