حفاری فیبرنوری به روانسر رسیده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت روند پروژه فیبرنوری در استان کرمانشاه، گفت : حفاری فیبرنوری پس از کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب به شهر روانسر رسیده است.

سید ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای پروژه فیبرنوری در استان کرمانشاه تاکنون ۴۱۳ کیلومتر حفاری شهری، ۲۷۵ کیلومتر شوت فیبرنوری، نصب ۱۸۷ کابینت شهری و پنج هزار و ۲۸۶، FAT انجام شده که منجر به دسترسی ۲ هزار و ۹۰۰ مشترک به اینترنت فیبرنوری در استان کرمانشاه شده است.

وی گفت: حفاری فیبر نوری در شهر روانسر به عنوان چهارمین شهر در استان کرمانشاه توسط شرکت آسیاتک آغاز شده و به زودی این شهر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت پرسرعت فیبر نوری بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اضافه کرد: اجرای پروژه اینترنت فیبر نوری در شهر روانسر، نشان‌دهنده پیشرفت روند پروژه فیبر نوری در سطح استان است که با اجرای این پروژه، دسترسی به اینترنت با سرعت و کیفیت بالا برای شهروندان روانسر فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه توسط شرکت آسیاتک، نشان از همکاری مؤثر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است، افزود: اینترنت مبتنی بر بستر فیبر نوری با ظرفیت بالا و پایداری بیشتر، امکانات جدیدی را برای کسب و کارها، مؤسسات آموزشی و شهروندان به ارمغان می‌آورد.

محمدی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری بخشی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر استان است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه، شهر روانسر به شبکه ارتباطی پیشرفته‌تری دست خواهد یافت که به نوبه خود موجب تسهیل دسترسی به خدمات دیجیتال، ارتقاء سطح آموزش و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، پایه و اساس پیشرفت و شکوفایی اقتصادی است، گفت: هدف تبدیل استان کرمانشاه به قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور با ادامه روند پروژه فیبرنوری بیش از پیش در دسترس خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.