تحقق اهداف شهر هوشمند و هوشمندسازی مدیریت شهری یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت : موضوع تحقق اهداف شهر هوشمند و هوشمندسازی مدیریت شهری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار دارد.

عابدین محمودی، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موضوع تحقق اهداف شهر هوشمند و هوشمندسازی مدیریت شهری را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود در دستور کار دارد، در این راستا لزوم تبیین ابعاد، مفاهیم و شاخص‌های شهر هوشمند برای مدیران و معاونین شهرداری کرمانشاه با هدف رسیدن به ادبیات مشترک توسعه فناوری و هوشمندسازی پیش‌بینی کرده و اولین دوره تخصصی برای بیان موضوعات فوق برگزار کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی شهر هوشمند، تأکید کرد: در این دوره جنبه‌های مختلف شهر هوشمند از منظر استاندارد‌های موجود (اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU و اتحادیه اروپا) شامل حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند، محیط زیست هوشمند، حمل و نقل هوشمند، اقتصاد هوشمند و زندگی هوشمند بیان و جزئیات، شاخص پروژه‌های مرتبط به هر یک از آنها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه گفت: دراین دوره از تجارب ارزشمند رحیمی از نخبگان بومی، آینده پژو و یکی از طراحان شهر‌های آینده در کشور به عنوان مدرس استفاده شد، در طی این دوره سعی شد کلید واژه‌های مهم در شهر‌های هوشمند شامل تمرکز به شهروند محوری در تمامی فعالیت‌ها (تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ریزی، تعریف پروژه‌ها، ارائه خدمات و تسهیلگری و...)، اشتراک‌گزاری داده‌ها (با توجه به حاکمیت داده در شهر‌های هوشمند) و ارائه خدمات تجمیعی از طریق پلتفرم‌های هوشمند، نظیر اپلیکیشن‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: امیدوار است موضوع ادبیات توسعه و هوشمندسازی شهری که یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری از جمله شهردار کرمانشاه با همت و حمایت دیگر مدیران ارشد در کرمانشاه را شاهد باشیم و بتوانیم خدماتی در شأن و شایسته مردم فهیم کرمانشاه صورت پذیرد. ضمن اینکه زیرساخت فیبرنوری که پایه و اساس توسعه فناوری مبتنی بر دانش و شهر‌های پیشرو و آینده است در شهر کرمانشاه در فاز اول به اتمام رسید و ان‌شاءالله با اجرایی شدن فاز دوم تکمیل و توسعه پروژه و بهره‌برداری کامل از پروژه فیبرنوری در تاریخ ۵ مرداد (روز ملی کرمانشاه) باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.