نمایشگاه حجاب «گوهرشاد» در ارومیه برگزار می شود

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: سومین نمایشگاه حجاب و پو شش اسلامی «گوهرشاد» با ۶۵ غرفه برپا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اهمیت پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در تعدادی از سوره‌های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

نیر الهامی افزود: مسئله پوشاک ایرانی اسلامی که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ما است و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

الهامی ادامه داد: در این راستا امسال سومین نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» با هدف احیای هویت ملی و دینی و ارائه الگوی مناسب برای پوشاک بانوان و با ۶۵ غرفه به شکل تاثیرگذار و با قوت و قدرت برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلف از جمله نقاشی برای کودکان و نوجوانان، جشن‌های غدیر و دهه امامت و ولایت، دوخت رایگان چادر همراه با آموزش و مسابقات مختلف برای نوجوانان و جوانان همراه با جوایز مختلف از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی افزود: گسترش و ترویج فرهنگ پوشاک ایرانی و اسلامی در جامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمن، حمایت از تولیدکنندگان عرصه پوشاک اسلامی، فراهم کردن بستری برای آشنایی فعالان و کنشگران این عرصه باهم و همچنین آشنایی تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت پوشاک اسلامی اقصی نقاط ایران با یکدیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

الهامی می گوید: از سایر اهداف برپایی نمایشگاه پوشاک اسلامی در ارومیه می‌توان به فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان به منظور دسترسی آسان با قیمت مناسب و خرید محصولات در کنار حمایت از تولیدات ملی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره نمود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اسلام به دنبال رشد فکری، علمی، اجتماعی، سیاسی و از همه مهمتر رشد معنوی زنان بوده و تمامی تعالیم اسلام از جمله مسئله پوشاک اجتماعی بانوان بر این اساس است.

وی گفت: به نمایش گذاشته شدن لباس‌هایی با سبک و سیاق ایرانی - اسلامی اقدامی فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی و لباس‌های نامتعارف و مغایر با ارزش‌های دینی و اسلامی است.

وی گفت: این نمایشگاه از ۳۰ خردادماه تا ۵ تیرماه سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی پارک جنگلی ارومیه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.