علم‌الهدی:

ادامه دهنده جریان خدمت انتخاب مردم در انتخابات است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به فردی رای دهید که جریان خدمت را ادامه دهد و شهید رییسی دوم بیاید.

 آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در تفسیر مقام شهدای خدمت آیه‌ای را فرمودند و به کلمه «فی سبیل الله» اشاره کردند که این کلمات بر قطعیت داشتن شهادت آیت الله رییسی و همراهانش در سانحه هوایی دلالت دارد.

وی بیان کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید که شهدا را مرده نپندارید بلکه اینان زنده و ناظر بر شما هستند، زندگی برزخی را همه انسان‌ها تجربه می‌کنند، اما اینکه فردی در راه خدا به شهادت برسد، حیات دیگری دارد که قابل درک برای همه نیست.

امام جمعه مشهد گفت: تمام شاخص‌ها و مولفه‌های کاری و شخصیتی شهید رییسی به صورت جریانی در می‌آید و این جریان بین مردم زنده می‌ماند، شهدای خدمت در واقع یک زندگی جاوید دارند و افرادی که در مسیر او قرار می‌گیرند، عملکرد و زندگیشان با این جریان سنجیده می‌شود.

شهید رییسی صرفا یک اسطوره اخلاقی نیست

وی اظهار کرد: تمام شاخصه‌ها و مولفه‌های کاری و شخصیتی شهید رییسی به صورت جریان درآمده است، اما برخی می‌خواهند از آن شهید اسطوره‌سازی کنند که بگویند شهید رییسی اخلاق، رفتار و منش شایسته‌ای داشت، اما جدا از این فضایل اخلاقی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش، جهاد و خستگی ناپذیری و از همه مهمتر مدیریت او بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: برخی افراد تلاش می‌کنند دو ویژگی شهید رییسی را از جمله ویژگی مدیریتی وی را زیر سوال ببرند، در حالی که همین روز گذشته ۱۰۹ طرح عمرانی و زیربنایی و قابل توجه در حوزه‌های مختلف خراسان رضوی که حاصل تلاش و پیگیری‌های او و دولتمردانش در سه سال گذشته بود، به ثمر نشست، اگر آن شهید مدیریت نداشت می‌توانست این طرح‌ها را به ثمر بنشاند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که شهید رییسی مردی مدیر و کارآمد بود، اما دولت و همراهان او در دولت افراد مدیر و کارآمدی نبودند، در حالی که شهید رییسی همه این اقدامات را با همین دولت و دولتمردان انجام داد، وزیران و کارمندان دولت او مجاهدت زیادی کرده‌اند و اگر این مجاهدت نبود، این طرح‌ها در استان خراسان رضوی به ثمر نمی‌نشست.

وی اظهار کرد: رییسی مرد کار و تلاش و خدمت بود و نباید او را صرفا یک اسطوره اخلاقی دانست، مردم هم باید رییس جمهوری را انتخاب کنند که چنین ویژگی‌هایی داشته باشد، اراده مردم باید معطوف به شناخت اطرافیان فرد مورد نظر و اخلاص عمل و تلاش و مجاهدتش باشد.

آیت الله علم الهدی با ابراز تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) نیز گفت: آن امام همام در زمانی که بهانه حکومت نبودن دین و وحی بود، انقلاب فرهنگی را در جامعه دینی رقم زد، زندگی امام باقر (ع) به ما می‌آموزد که رهبری جامعه باید تلفیقی مرامی و سیاسی باشد، فردی می‌تواند جامعه را اداره کند که رهبر دینی مردم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار