اردن: جامعه بین المللی در استقرار صلح در غزه شکست خورده است

پادشاه اردن از رهبران جهان به دلیل ناتوانی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه انتقاد کرد.

کرانه باختری با کشور اردن هم مرز بوده و همین امر منجر به اهمیت یافتن مسئله فلسطین برای امان می‌شود. مقامات اردن به خوبی می‌دانند هر گونه گسترش درگیری در غزه به کرانه باختری و عملیات مشابه در این منطقه می‌تواند میلیون‌ها آواره فلسطینی را رهسپار این کشور کند؛ موضوعی که به مغایر با امنیت ملی اردن خواهد بود. 

به گزارش الجزیره، عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (جمعه) اعلام کرد جامعه بین المللی در رسیدن به یک توافق برای پایان بخشیدن به جنگ غزه ناکام مانده است. 

وی که در نشست سران گروه ۷ در ایتالیا سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: ادامه اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی بزرگترین تهدید برای خاورمیانه است. متاسفانه ما شاهد آن هستیم که جامعه بین المللی آنچه باید برای رسیدن به یک توافق صلح صورت می‌گرفت را انجام نداد. 

عبدالله دوم با اشاره به فواید استقرار صلح در غزه برای تمامی طرف‌های منازعه، افزود: جامعه بین المللی در انجام وظایفش شکست خورد. رسیدن به توافق تضمینی برای امنیت فلسطینیان، اسراییل، منطقه و جهان بود. 

اصلی‌ترین دلیل شکست مذاکرات صلح، عدم موافقت رژیم صهیونیستی با آتش بس دائمی در غزه و خروج کامل نظامیان این رژیم از این باریکه است؛ موضوعی که غرب با وارونه کردن حقایق، به دنبال مقصر جلوه دادن حماس بوده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
فدای سر عمو ترامپ عزیزت که مرده و کشته اش تشریف داری ای مردک انگلیسی صفت
Iran (Islamic Republic of)
'محمودزاده
۱۹:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حالا تو چرا اخم کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اگه تو وعربستان عقب نشینی نمیکردید اینهمه خون ریخته نمیشد وشماهم از نوکری نجات پیدا میکردید
آخرین اخبار