۸۰ درصد خانواده‌ها در غزه شاهد تلفات انسانی عزیزانشان بوده‌اند

نظرسنجی‌های جدید حاکی از جان باختن یا زخمی شدن دستکم یکی از اعضای خانواده‌های ۸۰ درصد از جمعیت غزه بوده است.

شمار شهدای غزه از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر به بیش از ۳۷ هزار تن رسیده است. این در حالی است که هنوز بیش از ۱۰ هزار فلسطینی زیر آوار‌ها هستند که احتمالا آنها را نیز باید به جرگه قربانیان این جنگ اضافه کرد. با توجه به جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه پیش از جنگ، قابل پیشبینی است که بسیاری از خانواده‌های فلسطینی شاهد از دست دادن عزیزانشان باشند. 

به گزارش الجزیره، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ۶۰ درصد از ساکنان غزه اعلام کرده اند دستکم یکی از اعضای خانواده‌های خود را در موج جدید توحش رژیم صهیونیستی در غزه از دست داده اند. 

نباید فراموش کرد جنگ غزه بیش از ۸۲ هزار مجروح نیز برجای گذاشته است. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۸۰ درصد از خانواده‌های فلسطینی شاهد کشته شدن یا مجروح شدن دستکم یکی از اعضای خانواده خود بوده اند. این بدان معناست که جنگ خانمان سوز غزه از جنبه تلفات انسانی به طور مستقیم ۸۰ درصد خانوار‌های فلسطینی را تحت تاثیر قرار داده است. 

علی رغم بیش از ۸ ماه توحش دشمن صهیونیست، ۸۰ درصد از فلسطینیان اعلام کرده اند از حمله هفتم اکتبر حماس به دشمن صهیونیست حمایت می‌کنند و بر این باورند این حمله باعث شد بار دیگر موضوع فلسطین به کانون توجه جهانی تبدیل شود. 

۲ سوم فلسطینیان در غزه و کرانه باختری بر این باورند در نهایت این حماس است که در جنگ غزه بر دشمن صهیونیست پیروز خواهد شد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار