رئیس سازمان شیلات ایران:

کردستان از سرمایه‌های کشور در حوزه‌های کشاورزی است

حسینی گفت: استان کردستان به سبب نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از چرخه کامل تولید، می‌تواند در حوزه شیلات در زمره استان‌های پیشرو قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران در سفر به کردستان در دیدار با استاندار گفت: کردستان از استان‌های پراهمیت و مولد در حوزه شیلات بوده و همگرایی و همدلی میان مسئولین استانی منجر به رشد تولید در بسیاری از حوزه‌ها خصوصا کشاورزی شده است.

سید حسین حسینی ادامه داد: شورای راهبری شیلات به ریاست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشکیل شده است و پیشنهاد می‌شود که در کردستان نیز تشکیل شود تا بتوان به امنیت غذایی کمک کرد.

وی جهش در حوزه شیلات را مستلزم اتفاق پایگاهی و تلاش و مدیریت جهادی دانست و گفت: توسعه صنعت شیلات مستلزم تنوع‌بخشی در محصولات آبزی و منوط به توسعه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه کردستان از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه‌های کشاورزی است، اظهار کرد: این استان به سبب برخورداری از نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از چرخه کامل تولید در حوزه‌های کشاورزی می‌تواند در حوزه شیلات نیز، در زمره استان‌های پیشرو محسوب شود.

جهش سه برابری ظرفیت سردخانه‌ای در کردستان در دولت سیزدهم

استاندار کردستان نیز در این دیدار، کشاورزی را مهمترین بخش اقتصادی کردستان برشمرد و بیان کرد: نقش استان در تأمین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می‌یابد، و در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در این استان تولید شد.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به سوابق درخشان استان و تجربه‌های اخیر پرورش ماهی در روستای پالنگان و ارتقای گردشگری و شیلات در محور سروآباد مریوان گفت: باید با استفاده از فناوری‌های جدید و رعایت الزامات زیست محیطی نسبت به ارتقای این بخش اهتمام داشت و از مشارکت و توانمندی شرکت‌های داخلی و نیردی انسانی مجرب که ظرفیت خوبی در تولید پرورش ماهی با تکیه بر دانش روز دارند، بهره‌مند شد که تحقق این امر مستلزم نگرش جامع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ای در کردستان به ۱۰۸ هزار تُن رسیده است، از میزان افزایش تولیدات کشاورزی خبر داد و افزود: با حمایت دولت سیزدهم ظرفیت سردخانه از ۳۵ هزار تُن طی دو سال گذشته تا کنون به رشد ۳ برابری رسیده است.

استاندار کردستان، از افزایش ۱۰ درصدی رشد اقتصادی در استان در حوزه کشاورزی با حمایت و نگاه ویژه دولت سیزدهم خبر داد و افزود: بخش وسیعی از استان همچنین پایاب سد‌های کردستان قابلیت بالایی در زمینه پرورش ماهی و آبزبان را دارد.

برچسب ها: شیلات ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.