روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

روستای پلکانی پالنگان بهشت دوران ماد‌ها، که به ماسوله کردستان معروف است هر ساله پذیرای گردشگران در ایام نوروز است.

 روستا پالنگان در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر کامیاران و ابتدای منطقه هورامان قرار گرفته، بافت روستا پلکانی و رودخانه تنگی ور با زیبایی خاص آبادی را به دو قسمت تقسیم کرده است.

در فاصله ۸۰۰ متری جنوب شرق روستا چشمه‌های پرآب شیخ خاتون، شیخ عمر و شیخ علاءالدین قرار گرفته که مجاورت این چشمه‌ها با رودخانه تنگی ور و در کنار کوه‌های ژاورود سر به فلک کشیده شده چشم انداز بسیار زیبا و بکری را به وجود آورده است.

 

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

قدمت این روستا به پیش از اسلام برمی گردد و در میان دره‌ای سرسبز قرار دارد.

در این روستا، جاذبه‌های معماری، مردمان مهمان نواز، صنایع دستی و غذا‌های محلی خوشمزه، گردشگران داخلی و خارجی را سمت خود می‌کشاند.

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

در مسیر رودخانه تنگی ور عمارت قدیمی دیده می‌شود و به قلعه پالنگان شناخته میشود از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌باشد که در این قلعه خاندان اردلان به مدت ۴۷۲ سال حکومت کردند.

 قرارگیری مجتمع شیلات و پرورش ماهی در کنار رودخانه تنگی ور پالنگان، برای گردشگران این امکان را فراهم می‌کنند که طعم کباب ماهی تازه صید شده را در کنار گشت و گذار خود تجربه کنند.

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

مناظر تماشایی این روستا با آبشار‌های شگفت انگیز، ساختار پلکانی منازل، باغ‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان و دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعتی بر زیبایی این بهشت گمشده را چندین برابر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار