هشدار وزش باد و بارش باران به کشاورزان و زنبورداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به کشاورزان، گلخانه داران و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

سمانه غلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات اجتناب کنند.

او با تاکید بر عدم تردد ماشین آلات کشاورزی بر مزارع و باغات افزود: کشاورزان اصلاح و پاکسازی کانال های انتقال آب را در دستور کار قرار دهند، همچنین کشاورزان نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: زنبورداران عایق بندی و مدیریت تغذیه انتقال کندوها به مکان های غیرآبگیر و کنترل استحکام و تنظیم دریچه های زنبورعسل خلاف جهش وزش باد را در دستور کار قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی احتمال خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه وجود دارد.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز جمعه در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات، رشد ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک و بارش تگرگ روی می‌دهد.

طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار